Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« Paul till D&AD 2007. | Hem | Ok, vad är det där med RSS nu då? »


Svensk succé x 2 / Swedish success x 2

När Volvo nu är i startfasen av att lansera en helt ny typ av bil i sitt sortiment mot ett helt nytt segment av marknaden (bilköpare under 30) finns två saker som bara måste gå rätt: den ena är att återförsäljarna älskar bilen, den andra är att bilkritikerna gör detsamma. För att lyckas med båda tar Volvo hjälp av Knock - ett av Åkestam Holsts systerbolag som vi är mäkta stolta över och som skapar, planerar och genomför fantastiska brand experiences över hela världen (läs mer på Knocks sajt).

Här är en snabbtitt på hur Knock nyligen byggde upp montern för nya Volvo C30 på Paris-salongen (koncept av Knock och SCP):

Now that Volvo is in the start-up phase of launching an entirely new type of car in its range aimed at an entirely new segment of the market (car buyers under 30) there are two things that just have go right: one is that the dealers love the car, the other is that the car critics follow suit. To achieve this Volvo brought in Knock - one of Åkestam Holst's sister companies that we're mighty proud of and that creates, plans and executes amazing brand experiences all over the world (more on Knock's web site).

Here's a quick look at how Knock recently built the Volvo C30 stand at the Paris Motor Show (concept by Knock and SCP):

TrackBack

TrackBack-URL för detta inlägg:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c093353ef00d8356ae68969e2

Bloggar som refererar till Svensk succé x 2 / Swedish success x 2:

Kommentarer

Kommentarerna till detta inlägg är stängda.


del.icio.us | Digg! | google