Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« Heja på Hanna | Hem | Första reklambyrån att försöka sig på co-creation »


Premiär för världens coolaste provrum

Playground är butiken som erbjuder både glada amatörer och proffs friluftsutrustning av välkända varumärken kombinerat med en enormt kunnig personal. Den utmaning som alltid varit drivande i kommunikationen är uppfattningen om att det inte är någon skillnad på Playground och de övriga konkurrenterna. De upplevs erbjuda ungefär samma produkter och varumärken. Det i kombination av att Playground inte har ett central läge har medfört att vi definierat reklamens roll enligt följande: Att på ett äventyrligt och inspirerande sätt ge folk ytterligare en anledning att besöka oss.

Den har gången är anledningen världens coolaste provrum. 200 kg kolsyre-is som håller 80 minusgrader och 10 kubikmeter snö hjälper till att sänka temperaturen i provrummet. Varför har vi gjort detta? Ja, dels är det ett led i vår strategi men samtidigt är det extremt relevant för de produkter Playground säljer. Plagg som ska stå emot extrem kyla, hårda vindar och piskande regn bör ju prövas i sitt rätta element, inte i varma och trånga provrum.

Imorgon är det premiär för provrummet och aktiviteten inleds med en helsida i DN och lite events på stan. Annonsen är fotograferad och stylad av fotografen Emil Larsson.

 

 Playground
 

Playground hittar du på Adolf Fredriks Kyrkogata 15 eller på http://playgroundstores.com/provrum (där du också kan besöka provrummet virtuellt)

Tomorrow it’s premier for the worlds coolest dressing room.

Playground are a store who sells outdoor equipments for both professional and amateurs. The communication challenge has always been the consumer’s apprehension, that all the stores, which sell outdoor equipment in Stockholm, are the same. That is why we have formulated the following sentence for the role of the advertising: In every communication activity Playground should always in an inspirational and adventurous way give another reason (than just the products) to visit Playground.

This time we have created the world’s coolest dressing room, with a lot of snow and ice to create a really low temperature, below freezing point. Why? Well it is in our strategy for Playground and it is relevant for the product they are selling. Is it not pointless to try products that should be use in extreme cold, hard wind and heavy rain, in really warm dressing rooms? Well we think so, that’s why we give people a chance to try them in the real element.

For a peek in the dressing room visit; http://playgroundstores.com/provrum


TrackBack

TrackBack-URL för detta inlägg:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c093353ef00d834f7eeb869e2

Bloggar som refererar till Premiär för världens coolaste provrum:

Kommentarer

Jag gillar verkligen det ni gör för Playground. Minns snubben som bodde på innergården och kalla omklädningsrum känns som helt rätt fortsättning, heja!

Kommentarerna till detta inlägg är stängda.


del.icio.us | Digg! | google