Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« Åkestam Holst Christmas Party | Hem | Han hade rätt hela tiden »


ATG - För att hästar ger allt

Bild_1_2

Bild_3_3

Bild_4

Bild_2

Bild_5

Nu har startskottet gått för vår första kampanj för ATG. Media: Film, print, utomhus, butik
och på nätet.Filmen har regisserats av Adam Berg på Camp David. Fotograf är Mattias Montero.Printkampanjen fotograferades av Klaus Thymann.

Se filmen    

Now we release our first campaign for horseracing gamecompany ATG. Media: Film, print, outdoor, instore and on the web. The commercial is directed by Adam Berg/Camp David. Shot by Mattias Montero.The printcampaign were shot by Klaus Thymann.

See the commercial 

Hires_stills0001

Hires_stills0005

Hires_stills0008

Hires_stills0007

Hires_stills0009

Hires_stills0010


TrackBack

TrackBack-URL för detta inlägg:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c093353ef00d834de8df653ef

Bloggar som refererar till ATG - För att hästar ger allt:

Kommentarer

Varför har ingen kommenterat senaste ATG-jippo?
Väcker förvisso uppmärksamhet när "ridhästarna" klampar in i tätområdet, men travrelationen?
Vad är det vi ska förstå? Att sport och spel hör ihop? Att hästar är levande varelser i människans tjänst, eller längtan efter hovtramp?
Denna produktion kostar säkert massor med pengar, borde ha lagts på prispengar och mer hästmässiga projekt tycker många med mig. men de flesta är alldels för rädda att säga sin åsikt, annat än över axeln i pressrummet på Solvalla - alla vill ju nämligen sola sig i glansen eller åtnjuta det press och media kan erbjuda, och då kan man ju inte vara obekväm. Denna kampanj var i allafall bättre än jättefokuseringen på två catchdrivers (Goop och Adielsson) eftersom det i allafall handlar om häst.
Och inbjudan till Travgalan - där prydde bilderna verkligen sin plats, men i Tv och för dyra pengar.
Frågan kvarstår, vad är budskapet?
kanske som Monica Thors (USA) att horses is heaven on earth, Er kampanj påminner alldeles för mycket om hennes idéer/utförande för amerikansk travsport, men å andra sidan, vem har sagt att det är förbjudet att sno, bara man gör det snyggt.
Hoppas hon inte märker nåt...
Lånar gör ju till och med Per Gessle och jättar som H&M, Ikea m.fl. Nu ser jag (och många med mej) fram emot en kampanj som gynnar de aktiva (folket som ser till att det finns hästar att spela på...)
inte ens en catchdriver klarar sig ju utan häst, vilket känns jätteskönt att veta!
Hoppas Ni drar nytta av dessa rader, konstruktiv kritik är nyttig och vill Ni ha en guidad tripp på Solvalla så mejla (guidar grupper från 5-25 personer)...Både Solvalla Damklubb och Monté är projekt som jag myntat och drivit framgångsrikt, och det finns mycket att berätta om som inte går att köpa för pengar...
Hästliga Hälsningar Ilse Ö/Hovtramp
www.hovtramp.se

Hej Ilse. Tack för ditt inlägg. Det går inte att miste på ditt engagemang! Jag känner dig inte men jag är övertygad om din glöd gör dig till en bra kraft för att popularisera travsporten, via Monté, visningar m.m. Konstruktiv kritik är alltid intressant och några konstruktiva inslag tycker jag mig se här. Jag berättar gärna mer om hur kommunikationsstrategin ser ut i ett annat forum, varför inte över en guidad Solvallatripp? (Det var en konstruktiv inbjudan!)
Kortversionen är att vi försöker ge fler människor nya anledningar att lyssna till och intressera sig för ATG:s erbjudande. Märk väl människor som inte redan tillhör den inre skaran. Sägas bör väl också att du inte har hela bilden av hur marknadsföringen kommer te sig över tid. Mer kommer.
Vad fick dig att en gång bli så fascinerad av hästarna, travsporten och kanske spelet att du kom att jobba med det och brinna för det? Det vore intressant att få höra. Till skillnad från den rent funktionella hästsportsrapporteringen i TV och tidningar jobbar ju marknadsföringen med att påverka uppfattningar och beteenden på djupet. Det är därför den behövs i en överflödsekonomi där alternativen till ATG, hästar och spel på hästar är oöverskådliga. Hur de mekanismerna fungerar är vi ganska väl bekanta med. Och precis som du lägger vi vår själ och all vår professionalism i att försöka popularisera sporten och spelet utifrån vårt perspektiv. I enlighet med uppdragsbeskrivningen från ATG. Tro inget annat.
Och det är viktigt vad du (och den kader av till tystnad skrämda aktiva du upplever dig tala för) tycker. För du är en betydelsefull ambassadör.
Ditt påstående att vi skulle ha stulit idéer känns bara dumt och raljerande eftersom jag vet att det är osant.
Med vänliga hälsningar,
Mark

Wow, de där bilderna är helt exceptionella. Duktig fotograf, verkligen! Alltid kul att läsa era blogginlägg.

Kommentarerna till detta inlägg är stängda.


del.icio.us | Digg! | google