Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« FÖRLOSSNING PÅ PLAYGROUND I MORSE | Hem | Industri 2.0 »


När reklam får ben

Sthlm_city_5

Visst är det kul att göra reklam som folk pratar om. Men det är ändå bättre att göra reklam som tidningar, radio och TV kanaler gör nyheter av. Vår kampanj för Playground har nu genererat ytterligare PR i alla tänkbara kanaler.

Förutom SVT som tidigt uppmärksammade vårt experiment har nu även City och RIX Morgonzoo valt att rapportera om vår kampanj. Ikväll gör också SVT en uppföljning på deras tidigare inslag om att det faktiskt gick att kläcka en kyckling med hjälp av en dunjacka. Inslaget ser du 19.15. Och som det inte räcker med det. Imorgon har Aftonbladet och Land&Rikerunt på SR valt att göra en nyhet om experimentet också.

Kul tycker vi, trots att vi börjar bli vana med att våra reklamkampanjer uppmärksammas av media.

Här kan du lyssna på det 5 minuter långa inslaget i RIX Morgonzoo.

Download Playground_Rixmorgonzoo.mov

TrackBack

TrackBack-URL för detta inlägg:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c093353ef00e54f9874b98834

Bloggar som refererar till När reklam får ben:

Kommentarer

Kommentarerna till detta inlägg är stängda.


del.icio.us | Digg! | google