Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« Lägesrapport inför morgondagen | Hem | Lite roligare »


Mer tänkvärt från Richard

Ideaarena1

Vissa dagar hinner men helt enkelt tänka så mycket själv och får istället sno några takter från andra, t ex till sådana här blogginlägg. Och vissa dagar snubblar man över någon som formulerat grumliga tankar man själv haft i huvudet på ett knivskarpt sätt. Idag är en sådan dag. Så här är några rader ur ytterligare ett blogginlägg av Richard Huntington, denna gång om den hybris som DM-människor visade upp mot slutet av 80-talet och som möjligen har en parallell hos dem som idag tror att digital/interactive/web kommer att döda all annan reklam bara för att det går att mäta klick:

"The failure of direct in its plan for global marketing domination wasn’t because Clients walked away from cost per response, far from it. Businesses have always valued the ability of direct and now digital to show them what they get for their money, pound by pound. However, in my experience they also believe that there is more to life than return on investment. In leaner years advertising triumphs because it offers a little optimism, to the customer of course but also to organisations that are feeling the pinch. It is precisely at times like these that the power of a big emotional idea, expressed in the most potent way can help galvanise a brand, its people and its customers, delivering pride, purpose and preference for the companies that do it well. Visionary businesspeople have always understood this and usually come out of a recession in far better shape than the penny pinchers."

TrackBack

TrackBack-URL för detta inlägg:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c093353ef00e551a46d388833

Bloggar som refererar till Mer tänkvärt från Richard:

Kommentarer

Kommentarerna till detta inlägg är stängda.


del.icio.us | Digg! | google