Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« Se Aftonbladets inslag om vår senaste ATG-film | Hem | Hur hetero är dina vänner? »


Äntligen semester

För drygt ett år sedan sjösatte vi Apollos nya konceptet ”Välkommen till friheten”.
Vi gjorde det med en film som beskrev den känsla av frihet som är människors främsta drivkraft för att resa på semester. Detta blev starten för ett långsiktigt arbete med att bygga känslomässiga band mellan charterresenärer och varumärket Apollo. Allt i syfte att göra Apollo valbart för fler människor. Filmen, och inte minst filmmusiken, blev mycket uppskattad och bidrog till att driva vår försäljning.
    Nu är det dags för nästa steg. Precis som tidigare vill vi att Apollo ska utstråla en mer personlig charterupplevelse jämfört med konkurrenterna. Och vi ska dramatisera detta inom vårt reklamkoncept Välkommen till friheten.
Med start den 18/1 börjar vår nya film rulla på TV och Internet.
    När alla aktörer visar vajande palmer, blått hav och glassätande barn i sina filmer finns risken att tittaren blandar ihop vem som var avsändare av filmen. Därför har vi sökt ett mer unikt uttryck, en egen reklamvärld, som tydligare särskiljer Apollo från konkurrenterna.
    Apollos nya film bygger på den enkla men relevanta insikten att förväntan inför en semesterresa är en nästan lika stor upplevelse som resan i sig. I de kundundersökningar vi genomförde i våras framkom t ex att ”man reser tre gånger – före resan, under resan och efter resan”. De flesta människor känner igen kittlingen som uppstår när man börjar planera nästa semester och längtan som växer sig starkare och starkare när man väl bokat sin resa. Längtan efter att få stänga jobbdatorn, packa resväskan, ställa krukorna i badkaret och ge sig iväg. Längtan efter frihet.
Med denna film får vi ett unikt uttryck för Apollo, samtidigt som vi lägger beslag på något som alla känner igen sig i och som alltså är brett och folkligt.
    Musiken vi valt är en äkta klassiker. ”Everybody’s Talkin” av Harry Nilsson slog igenom som titelsång i den Oscarsbelönade filmen Midnight Cowboy från 1969. Vi använder ett nyinspelat arrangemang gjort av svenska Music Super Circus som ligger mycket nära originalet. Filmen är regisserad av Jesper Ericstam och producerad av filmbolaget Social Club.

TrackBack

TrackBack-URL för detta inlägg:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c093353ef012876f4fb83970c

Bloggar som refererar till Äntligen semester:

Kommentarer

När man har en insikt som är unik på sin marknad blir det bra reklam. Mycket bra jobbat ÅH!

MEN, det är inte Harry Nilsson som skrivit Everybody's talking. Det är Fred Neil. Däremot är det mycket riktigt Harry som sjunger låten i Midnight cowboy, men det är alltså en cover.

Kommentarerna till detta inlägg är stängda.


del.icio.us | Digg! | google