Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« Säg hej till Alex, Patrick och Björn! | Hem | »


Länge leve pinsamheterna!

Apotek Hjärtats andra reklamfilm har precis rullat igång på TV. Från att hylla livet i stort hyllar man denna gång pinsamheterna. I filmen lyfter vi fram sådant som kan kännas både besvärande och pinsamt, men som vi alla då och då drabbas av. Hyllningen av pinsamheterna sker i musikal form med sångare och dansare som sjunger ut och allt ifrån mjäll och finnar, till övervikt och svett. Med filmen hoppas Apotek Hjärtat kunna avdramatisera pinsamheterna, och få fler att känna sig bekväma med att söka hjälp för sina besvär. När den längre filmen enbart fokuserar på att hylla pinsamheterna, fokuserar den kortare på att få människor till Apotek Hjärtats webbchat där de kan ställa frågor om allt som kan kännas pinsamt – helt anonymt.

TrackBack

TrackBack-URL för detta inlägg:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c093353ef0133f46b97f4970b

Bloggar som refererar till Länge leve pinsamheterna!:

Kommentarer

Först så läste jag din underbart bra artikel om reklam: http://micco.se/2010/09/hur-reklam-fungerar/ sedan hamnade jag här och såg erat jobb med Apotekets reklamfilmer. Gillade konceptet att fokusera på pinsamheter, en känsla vi alla har haft när vi besökt Apoteket. Men jag förstår ingenting av reklamfilmen och vad 1900-tals Paris har att göra med det hela?!

Hej Joakim,

Tack för din kommentar. Att du blir förvirrad är förstås inte bra. Vi får hoppas att inte alla andra blir det också :)

Tanken är att hitta ett manér som skiljer Apotek Hjärtat från alla andra nya och gamla apoteksaktörer. Det kommer att ta tid i den nya marknadssituation som råder, men med den här filmen hoppas vi att manérmässigt ta vid där den första filmen började. Inte nödvändigtvis i 1900-talets Paris, men väl i en stämning av förstärkt verklighet.

Ska man tänka utifrån Cramphorn hoppas vi förstås att människor ska tycka filmen är underhållande, gilla karaktärerna och tycka om musiken. Och, i det här fallet, ta till sig det konkreta budskapet om pinsamheter.

Vi får återkomma när vi ser effekter och resultat!

Dan

Kommentarerna till detta inlägg är stängda.


del.icio.us | Digg! | google