Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« december 2010 | Hem | februari 2011 »


Skoputsning - ett resultat av utebliven tidrapportering.

Tack Eva! IMG_0774

Apollo tinar upp frusna själar / Apollo brings thaw to frozen souls.

Skylt3

I vår senaste utomhuskampanj för Apollo bjuds stadsvandrare i Stockholm, Göteborg och Malmö på en försmak av sommaren. Från affischtavlornas överkant strålar en Medelhavslik värme ned över den huttrande betraktaren. En liten oas i vintereländet som påminner om att det är dags att boka sommarens resa med Apollo.
Prova själv, t ex här: Norrmalmstorg (Stockholm), Kungsportsavenyn (Göteborg), Stortorget (Malmö).

City strollers in Stockholm, Gothenburg and Malmoe gets a feeling for summer in our latest out door campaign for travel agent Apollo. A Mediterranean warmth radiates from the billboards. Like tiny oases reminding the shuddering viewers to book summers holiday now with Apollo.

 

Always look at the bright side of life!

Pic
Trogna teorin om att allt blir bättre om vi tror och bestämmer oss för att det blir så, kan vi förstås inte undanhålla er den här kolumnen i Time Magazine av Fareed Zakaria.

Vi får veta att 2011 blir ett år av återhämtning och stabilisering inom de flesta områden i världen. Det låter toppen, för även om Sverige går som tåget rent ekonomiskt just nu, så kan vi förstås inte hålla ångan uppe helt på egen hand. Två områden som dock inte får någon större uppmärksamhet i artikeln är hur miljö- och klimatfrågorna ska hanteras. Zakaria konstaterar lite lakoniskt i slutet av artikeln att bara om världens enda supermakt är stabil och utvecklas kan några radikala beslut fattas inom miljöområdet. Så då bestämmer vi oss för att tro på att det kommer att bli så också!

Känsla för filminspelning

Vill du veta mer om hur det gick till på plats i Spanien när vår senaste film för ATG spelades in? Läs Nick Goundrys artikelThe Location Guide.

Locationguide_atg

En uppdaterad och sprudlande rapport från ”The Big Won”.

Big 

För några månader sedan berättade vi med inte så lite stolthet att Åkestam Holst våren 2010 rankades som världens femte bästa byrå inom digitala kampanjer. Utnämningen kom från engelska ”The Won Report” som gått igenom hundratals internationella award shows och rankat mer än 1500 byråer. Med tanke på att vi bara deltar i en handfull av alla dessa reklamtävlingar och är en liten myra på den internationella reklambyråhimlen tyckte vi att det var ok att skrävla en smula.

Nu har årets rapport kommit och den är på många sätt ännu roligare läsning. Vi håller oss kvar som en av världens tio bästa byråer på digitala kampanjer. På åttonde plats den här gången, men med högre poäng än förra året.

Vårt löfte om att vara en kanaloberoende byrå är bevisligen mer än tomt prat. Hur ska man annars tolka att The Won Report räknar Åkestam Holst till världens 50 bästa byråer inom så skiljda discipliner som digitala kampanjer, direktreklam, annonsering och alternativt/innovativa media? Plus totalt.

Men allra stoltast är vi nog ändå över att de kampanjer som ligger till grund för de fina placeringarna speglar en så stor bredd av våra kunder. Tio olika uppdragsgivare finns bakom de belönade kampanjerna. Här finns stora och små kunder, B2B och B2C, tjänster och retail, snabbrörligt och kapitalvaror, nya och gamla varumärken. Det enda gemensamma är att de alla har reklamköpare som förstått att bra reklam kommer till i nära och förtroendefullt samarbete mellan kund och byrå. Och att de alla har etablerat ett långsiktigt samarbete med en reklambyrå i hörnet av Kungsgatan och Norrlandsgatan i Stockholm.

Har du känsla för hästar? / A love story

Med en 80 sek film om stark vänskap inleder vi ett nytt år med ATG och V75. Filmen kan ses som en metafor för travkulturen, med hängivna människor som lojalt följer sitt intresse genom vänskap, besvikelse och lycka. Men också för den skicklige spelarens känsla för en oslipad diamant – en häst han vet kan vinna. Filmen är inspelad i trakterna av Sevilla. Musiken är ur filmen ”Love story” (1970) och sjungs av Shirley Bassey. Hästarna, som tillhör de främsta filmhästarna i Europa, är ofta med i Hollywoodproduktioner, senast i Prince of Persia.

We start the new year with a 80 sec TVC about prevailing friendship with our client ATG (Swedish Horse racing) and their weekly game V75. The film can be seen as a metaphor for horse racing culture with dedicated supporters who loyally follow their interest through friendship, disappointment and happiness. But also for the able betting man’s feeling for a rough diamond – a horse he knows can win. The film was shot in the area around Seville. The song “Where do I begin?” from the film “Love Story” (1970) is sung by Dame Shirley Bassey.

Se filmen/watch the ad

Pannkakor blir godare med ketchup. Tycker nu även Helga...

Ketchup