Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« augusti 2011 | Hem | oktober 2011 »


Dagens hjältar!

Igår kväll delades ”Svenska Designpriset” ut på Moderna Museet i Stockholm. Vår unga systerbyrå Bold var inför pristutdelningen förstås stolta som tuppar efter att fått tre nomineringar när man för första gången ställer upp i en tävling om Sveriges bästa design.
Hur tror ni Bold känner sig idag då? De tre nomineringarna resulterade i ett Guld och två Silver! Guld i kategorin Redaktionell Print för Spinalishandboken och Silver till förpackningar för Åhléns och en företagspresentation för Mateus.
Som partner till Bold suger även Åke i sig som en svamp av äran och berömmelsen. Vad kommer det bli av Bold med den här starten?

Vinnarjobben:

Spinalis_bild
Guld: Spinalishandboken

Mateus
Silver: Mateusboken

Åhlens_bild
Silver: Åhléns påsar och omslagspapper

Se samtliga vinnare

Nya filmer för Sibylla


Har du Sveriges tryggaste händer?

Idag startar tävlingen ”Sveriges tryggaste händer”, en tävling i iPhone som arrangeras av Posten. Tävlingen är en del i en större e-handelskampanj som handlar om att Posten är det tryggare valet när du ska skicka dina paket.

Tävlingen går ut på att transportera ett digitalt paket en viss distans med hjälp av en iPhone app. Det gäller att frakta paketet lika tryggt och säkert som Posten.

42 paket har packats med hemligt innehåll till ett värde mellan 300 och 5000 kronor. Varje dag kl 6, 12 och 18 släpps ett nytt paket. Levererar du paketet intakt före alla andra, vinner du innehållet. Du väljer själv var du startar och avslutar, så det spelar ingen roll var i Sverige du bor. 

Ladda ner appen och tävla på posten.se/tryggahander

Se tävlingstrailern:

Lyssna på radiospoten för tävlingen:

Radio trygga händer

 Se reklamfilmen:

Lyssna på radiospoten "För säkerhets skull":

Radio för säkerhets skull

Pubertal kampanj för Apotek Hjärtat

1012722-L1000522

Under oktober månad förstärker Apotek Hjärtat med gästexperter som både är minderåriga och dessutom bär tandställning. På samtliga 260 apotek runt om i Sverige är det munvård i fokus och kan man hålla munnen fin med en tandställning då klarar man allt. Våra experter Sofie, Gustav och Amanda delar med sig av sina bästa tips. 

Se och hör Amanda reda ut begreppen!

 

11 September 10 år

 

Så såg Aftonbladet.se ut den 11 September 2001.

Idéstöld!

Hoppas det inte påverkar effekten, men byråns senaste kampanj för Pressbyrån med sju motiv är till hälften snodd. Här en bild från en av stans tunnelbanor.

Copy this

Vill du kika på verkliga idéstölder, titta på www.joelapompe.net, sidan som samlar på reklamstölder. Vissa medvetna, andra olyckligt omedvetna.

Tiden går och går och går...

 

 

Det finns en tidning som engagerar mer / The newspaper that engages more

Vårt uppdrag för Aftonbladet kunde inte vara mer spännande. Förändrade läsvanor och teknikskifte har satt hela medievärlden i gungning. Allt kommer att förändras, det är säkert. Men de gamla sanningarna om hur vi människor väljer varumärken består. Vår uppgift tillsammans med Aftonbladet är att göra tidningen ännu mer omtyckt. Ett mer omtyckt Aftonbladet kommer att klara framtidens utmaningar bättre.
Även om det är en svensk favoritsport att hata kvällstidningen så tycker de flesta om journalisterna som jobbar där. Inte alla men de flesta har favoriter. Ett är säkert: Aftonbladets journalister engagerar både läsare och makthavare till att ha en åsikt. Varje dag går debatten varm i livechattar, kommentarfält och på ledarsidorna. Högt och lågt diskuteras. Hätskt ibland men framförallt engagerat. Det är värt att gilla. Här ser du de första resultaten av vårt samarbete.

aftonbladet.se/engageramer

Our collaboration with Swedish evening press giant Aftonbladet couldn’t be more exciting. Changing reading behaviour and shifting technology has profoundly shaken the media world. Everything will change, that’s for sure. But old truth about how people chose brands is still valid. Our task together with Aftonbladet is to make the newspaper even more liked. Higher likeability will help Aftonbladet through the challenges to come.
It’s a favourite Swedish pastime to hate the evening press. Even so most people do like the journalists working there. Not everyone but many has their favourite writers. For sure Aftonbladets reporters manages to engage both readers and potentates to have an opinion. Every day there’s a vivid debate in live chats, comment threads and in the editorial page. High and low topics are discussed, sometimes upset but most of all with great engagement. That’s worth liking. Here you can see the first result of our collaboration with Aftonbladet.

AFTO_0004_Aftonbladet_(Markus)_251x372

AFTO_0004_Aftonbladet_(Melin)_251x372

AFTO_0004_Aftonbladet_(Collin)_251x372

Åkestam Holst och Carlsberg deltar på "YouTube och Double Click Future of Display" event, torsdag den 15e September kl 17.00 på Obaren

Google

"Hej! 

Du är hjärtligt välkommen till vårt kreativa "YouTube och Double Click Future of Display" event som går av stapeln torsdag den 15e September kl 17.00 på Obaren / Sturehof! 
Kom gärna tillsammans med kollegor, men glöm inte att anmäla dig själv och de andra på länken som finns på inbjudan nedan.

Vi hoppas att få se dig / er på Obaren den 15e!

Många hälsningar
Peter, Honour, Daniel, Elisabet och hela Google teamet"


What is the Future of display?

We think you can do so much more with display and that we are just scratching the surface. Come join YouTube and DoubleClick for an evening of interactive presentations and discussions around the latest creative possibilities for YouTube and Rich Media campaigns, which highlight the way we think they will look like in the future. We will present new formats and solutions to inspire you with the latest examples from YouTube, HTML5 and Rich Media.

Be sure not to miss our special guests Åkestam Holst and Carlsberg who will present how they worked with the campaign 'Unbottle Yourself'

15 September 2011
Obaren (upstairs in Sturehof) Stureplan, Stockholm (see map)

17:00 Welcoming drinks
17:15 Introduction, Peter Nordlöv, YouTube, Honour Pearson, DoubleClick
17:30 Go beyond the 30 second spot, Reuben Halper, TangoZebra / Google Creative Services
18:00 Possibilities in Rich Media and HTML5, Paul Kinlan, Google Developer Advocate
18:30 Creating successful YouTube campaigns, Patrick Dry, Åkestam Holst and Jacob Anderson, Carlsberg
19:00 Closing and networking

Please RSVP here 

"Men vi sa ju vita skor!"

Filip_johan

Filip och Johan är tillbaka från pappaledigheten idag, synkade som alltid. Välkomna!