Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1742
Kommentarer: 1245

« januari 2012 | Hem | mars 2012 »


Praktikanterna från Berghs

Vår praktiktid på Åkestam Holst har inte bara varit givande rent praktiskt för oss som blivande produktionsledare, utan har även varit rolig och krävande. Våra fantastiska handledare Agneta Oppenheim och Anna Nolendorfs har lärt oss mycket om vad det innebär att jobba som produktionsledare och har gett många bra verktyg som vi kommer ta med oss härifrån.

En varm, familjär känsla sveper över en när man stiger in genom dörrarna, alla är otroligt snälla och hjälpsamma, och man känner sig snabbt hemma. Priserna och utmärkelserna har inte stigit dem åt huvudet.

Under veckorna har vi fått vara med på massor av roliga saker, allt ifrån matfotografering, brieflämning, produktionsledarmöte och studiebesök på både C2 och Absolut Vodkas ateljéer.

Två veckor har gått fort och vi vill tacka alla på Åkestam Holst för en fantastisk tid fylld av lärdomar. Ett speciellt tack till Agneta och Anna!

Vi ses i sommar, på en byrå nära dig!
Kram
Channa & Beata


Kolla gärna in resten av vår klass på Berghs hemsida, eller följ vår klassblogg!

http://berghs.se/klasser/723
www.dentredjekreatoren.se

Det blev en prinsessa!

AUDI_DI_grattis_252x360


Nominering i Guldnyckeln!

E-handelstestet_egengenererat DR

Åkestam Holst och Posten är nominerade för E-handelstestet i Guldnyckeln. Målet för kampanjen var att befästa Postens position som ”e-handlarens bästa vän” och knyta e-handelsföretag till sig för att bli deras huvudsakliga distributions- och logistikpartner. Vi skapade ett nätbaserat test för att berätta hur man som e-handlare kan bli mer framgångsrik. I en inbjudan fick 5000 e-handelsföretagare en personlig kod som blev deras biljett till att förbättra sin verksamhet och sin e-handel med hjälp av Posten. Kampanjmålet var att minst 15% skulle respondera (genomsnittlig responsfrekvens för professionella köpare är ca 8–12%). De som genomförde testet skapade samtidigt sitt eget DR, utan att ens veta om det. I slutändan hade 25% av e-handlarna, en fjärdedel av alla inbjudna, loggat in på testet och hela 10% hade dessutom skapat sitt eget direktreklamutskick som blev deras fysiska karta och inspiration för en fortsatt blomstrande e-handel.

På så vis hjälper Posten e-handlare att skapa sin egen framgång.

Kolla in e-handelstestet.se

... av våra tidningar om poker. Pokemon World. World Soccer...

laddar inför sommarens EM. EMI Music kommer bara ut...

Pressbyrån har sålt tidningar sedan 1906 och har idag över 2500 olika tidningstitlar. I den nya annonsen vi har gjort för dem är ett axplock av dem inskrivna i annonsens brödtext.

Pressbyran_Tidningar

Klicka på annonsen om du vill se den i större format.

Audi quattro älskar snö

För över trettio år sen kom den första bilen med quattro, Audis uppfinning som har kommit att bli synonym med fyrhjulsdrivna personbilar.

Det tog inte lång tid innan skidåkarna insåg att en Audi quattro kanske är den perfekta skidbilen. Snålare och bekvämare än suvarna men klarar hala backar precis lika bra. Allt förpackat i en sportig premiumbil med kassaskåpskänsla. 

Det blev början på en lång, fin relation, Audi är numera bland annat huvudsponsor av den alpina världscupen, som heter Audi FIS World Cup. 

I vinterns quattrokampanj har vi tagit fasta på det djupaste i skidsjälen, nämligen kärleken till snö. Snö är någonting de flesta avskyr, men skidåkare älskar. Något som ses som ett problem men för skidåkaren, då är den livsnödvändig. Det är en attityd som inte bara gör vintern uthärdlig, den separerar oss från resten och är nödvändig för att inte deppa ihop totalt under vintern. Vintern blir helt enkelt bättre om man tar emot den med öppna armar. Precis som skidåkaren så älskar Audi quattro snö. 

Vi har gjort en film tillsammans med Martin Werner på danska Bacon. 

 

Ett gäng annonser. Den snöiga Q3:an är plåtad av Petrus Olsson. 

AUDI_DN_30okt_251x372

OK_low_Q3_quattro_217x285_ny

OK_Citymag_Vaster_436x288

Magasin Åres baksida

AUDI_AreMag_230x298

Stortavlor och småskyltar som sitter i Åres sittliftar VM8:an, VM6:an och Hummeln. 

AUDI0006_Oster_HolidClub_2_mitt_2800x2000


AUDI0006_Bergb _AreTorg_1_vanster_2800x2000

AUDI0006_Oster_HolidClub_3_hoger_2800x2000

Liftbygel

V4_liftbyglar_VM6_170x604

OK_liftbyglar_Hummeln_170x603

Quattro ger dig lika mycket kontroll och glädje som nyslipade skidor. I Funäsdalen har vi ett spel som utspelar sig i liften, i backen och i mobilen. Det finns 20 numrerade reklamskyltar utspridda i liftstolarna, den som först fotar av ett ledigt nummer och visar upp på Sportmaffian vinner en quattroslip. På en mobilsite kan man se de lediga numrena som nollställs varje vecka. Försten ner! 

HR_liftbyglar_Funas_170x6012

Bild

Hundratals nya surfstationer på väg

Sno snabb surfFredrik (min/din/vår AD) är förtjust i den retoriska stilfiguren allitteration, som till exempel Snön singlar sakta, eller den mer buskisartade Utan trosor i Tyrolen.

En annan allitteration är byråns senaste kampanj Sno snabb surf som vill berätta att du som kör bredvid eller är i närheten av en buss från Swebus får gratis wifi på upptill 5 mbit/se. Ser du en buss är det alltså helt fritt fram att kolla mail eller kika på en film.

Väljer du att åka i själva bussen får du förutom gratis wifi även gratis eluttag. Trevlig resa!

Läs mer på swebus.se eller exempelvis i Dagens Media.

Folksams hjärta klappar för sport.

Över 1,6 miljoner svenskar har en idrottsförsäkring hos Folksam, det gör Folksam överlägset störst i Sverige på området. Men engagemanget i svensk idrott sträcker sig betydligt längre än så, med ett nära samarbete med olika idrottsförbund runt om i landet. Filmerna tar denna gång fasta på Folksams kunders starka känslor för sin sport och landar som vanligt i konceptet ”För allt du bryt dig om”. De är producerade tillsammans med Jesper Ericstam på Social Club.

Löpning, 30s

Karate, 30s

Pingis, 15s

Nordens viktigaste paket

Vår senaste kampanj för Posten spinner vidare på "viktigaste paket"-konceptet. Nu är det nordiska paket som står i fokus.

Radio:

Gladdansk

Gladnorska

Gladfinne

Print:

V1_DN_2feb_251x372

V1_DN_6feb_251x372

V1_DN_8feb_251x372