Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« december 2012 | Hem | februari 2013 »


Docutu.be

Personligen tycker jag det är få saker som slår en bra dokumentärfilm. Och många verkar hålla med mig. Under den senaste tiden har dom största tv och bio succéerna i Sverige, med miljontals tittare, varit just dokumentärer.

Förmodligen har det som dokumentärerna skildrar den största påverkan på om det blir en succé eller inte. Men formatet i sig, historieberättande i sin renaste form, är ett ypperligt sätt att nå publiken med sitt budskap på ett enkelt och ärligt sätt.

Kanske är det därför vi ser att det dokumentära formatet börjar användas mer och mer även i reklambranschen. Vår senaste film för ATG är ett exempel, den här filmen för sportutrustningsföretaget PERRY är ett annat.

Hur som helst. För er som också tycker att dokumentärfilm är mysig underhållning, så borde ni besöka Docutu.be. En sida som har samlat alla dokumentärfilmer som finns på YouTube. Bookmark it for a rainy day, som dom säger.

Premiär!

Så är det dags; byråns första jobb för IKEA är äntligen ute! Det har varit en intensiv tid sedan vi fick förtroendet att bli IKEAS reklambyrå för den svenska marknaden i somras och vi ska förhoppningsvis göra en lång resa tillsammans. Den börjar här.

Länge har de inte fått det erkännande de förtjänar; kuddar, täcken och påslakan, gardiner och filtar. De mjuka textiler som enkelt ger gamla rum nytt liv och sätter färg på vardagen. Som gör att ditt hem ser ut som just det. Ditt hem. Mjuka möjligheter kallar vi det.

Möjligheter som inte bara ändrar hemmets utseende, utan också öppnar upp för hur du använder det. Var du sover till exempel. Med IKEAs olika mjuka textiler kan alla rum bli ett sovrum. Du kan krypa ihop med huvudet på kudden och täcket runt dig, precis där du behöver. I soffan, badkaret, köket eller hängmattan. Fråga bara en småbarnsförälder, coachsurfare eller de med en snarkande kille. Hemmets mjuka möjligheter har de koll på, för det är inte alltid i sängen den bästa sömnen finns… 

Filmen är producerad i samarbete med Social Club, Regissör: Jesper Ercistam, Producent: Magnus Theorin, Post: Stopp.

Hur spännande är spännande?

De sista millisekunderna avgör allt. Så fungerar V75 och det är det som fängslar över en miljon spelare varje lördag. I år kommer all kommunikation från ATG att handla om spänning. Och vi lockar människor att bli en del av den. Våra filmer utspelar sig i Sverige med kuskar, hästar, tränare, miljöer och spelare direkt ur vår verklighet. I utomhusmedia och annonser går vi innanför skinnet på spelaren och hennes känslor. Det är de sista ögonblicken före mål. Hur är det att vara där? Hur känns det att veta att spelkvittot för 100 kronor kan bli värt 10-20 miljoner? Regi Sebastian Reed/Camp David, DOP Mattias Ruud. Fotograf Alexander Crispin/Agent Bauer.

Our latest work for ATG – Swedish horse betting.

The final milliseconds decide everything. That’s how the betting game V75 works and that is why some plus one million gamblers chose it every Saturday. This year our marketing with ATG will be all about the thrill that real horses, trainers, drivers and gamblers create together in the pursuit for victory and possible wins of millions of Euros. Director Sebastian Reed/Camp David, DOP Mattias Ruud. Still photos by Alexander Crispin/Agent Bauer. 

 

Narrative: I love you for all the moments we’ve shared/You always surprise me/With you, I feel smart sometimes and worthless and angry sometimes/With you, I rejoice. But you always stay cool/You’re a fighter/Rugged and raw/I’ve made up my mind/This is what it’s going to be. Now go!/When the moment comes/The split second fast /Millimetre short/That determines everything/Then I am there/Always there.

ATG_Kvall_Abribus ATG_Kvall_Buss_Abribus Skärmavbild 2013-01-28 kl. 17.48.02 Skärmavbild 2013-01-28 kl. 17.50.22




Pause VD tar med sin stora passion i graven


 
Ingenting är omöjligt när det kommer till skräddarsydda ljudsystem enligt Fredrik Hjelmquist som när tiden är kommen ska jordfästas i ett skräddarsytt ljudsystem och njuta av hi-fi i världsklass i livet efter detta. Det skräddarsydda ljudsystemet ”CataCombo” kommer i tre delar: en CataCoffin (2.1 högtalarsystem), en CataTomb (musikserver/förstärkare) samt applikationen CataPlay som gör det möjligt för kunder, vänner och familj att ägna Fredrik en tanke genom att spela en låt när Fredrik kilat vidare till andra sidan. CataCombo Sound System säljs från 199,000:- och demonstreras just nu i Pause butik på Norrlandsgatan 14, i Stockholm. På produktsidan catacombosoundsystem.com kan du läsa mer om systemet och lägga till en låt i Fredriks playlist ”Pause 4-ever”.