Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« augusti 2013 | Hem | oktober 2013 »


För första gången någonsin kan du se effekten av direktmarknadsföring i realtid

Idag lanserar Posten sin nya kampanj DM-Effekten som visar upp Postens tjänster inom direktmarknadsföring. Med hjälp av tre förväntansfulla företagare kommer Posten att för första gången någonsin helt öppet visa effekten av DM i realtid.

- Vi vill visa vilken effekt man kan få när man riktar erbjudanden direkt till mottagarna, samtidigt som man ser till att ta hem affären på nätet säger Stefan Lundström, chef produktområde Reklam, Posten.

Först ut är Middagsfrid med grundaren Kicki Theander. De vill berätta hur smidigt det är när man får matkassen direkt till dörren och skickar därför ut ett DR där mottagarna bara behöver krydda utskicket för att ta del av erbjudandet.

- Många människor stressar på och från jobbet för att ställa god och nyttig mat på matbordet. Vi ville visa hur smidig vardagen är när matkassen kommer hem till dörren och att allt man behöver ha hemma är lite basvaror som salt och peppar säger Kicki Theander, grundare av Middagsfrid.

Middagsfrid_dm_press_1

Middagsfrid_dm_press_2

På DM-Effektens hemsida kan man följa ett par olika effekter som bland annat försäljning och antal sökningar på sökord, men även hur utskicket är uppbyggt och korta filmer som presenterar företagarna. De två andra företagarna som är med i kampanjen är Fredrik Hjelmquist från ljudbutiken Pause Ljud & Bild och Johan Ekfeldt från kafferosteriet JN AT WORK. Följ effekten för Middagsfrid på www.posten.se/dmeffekten.

  

Igår var Tomorrow!

Vi försöker ha en förhållandevis sofistikerad och ödmjuk ton i våra inlägg, men den här gången blir det tvärtom. Gårdagens utmärkelse i Tomorrow Awards var helt enkelt så inihelvete rolig. Att höra juryns diskussioner gjorde oss oförskämt glada och att få dela scen med genier från flera delar av världen var satans så fantastiskt. Förra året vann bland andra Google Glass och den här gången vann vi. Själva priset var 3D-printat så allt kändes väldigt future. Tack Tomorrow Awards.

Lyssna på juryn och se casefilmen:

» Tomorrow Awards Summer 2013 Winner: "Swebus Train Switch" from ADC Global Network.

» Åkestam Holst vinner Tomorrow Awards (resume.se)
» Ted Persson om Tomorrow Awards (resume.se)

Den blomstertid nu kommer - på allmän begäran


Nu!

 

Skärmavbild 2013-09-17 kl. 18.48.29

För byråns senaste reklamfilm för Audi sjunger Freddie Wadling "Den blomstertid nu kommer". Den gillades så mycket av tittarna/lyssnarna att Freddie Wadling gick tillbaka in i studion och gjorde en fullängdsversion. Den är precis klar och nu släppt. Så ni som tyckte om 45-sekundaren, sätt er ner i fåtöljen eller i bilen, höj volymen och lyssna på Audis och Freddie Wadlings hela tolkning av psalm nr 317 från 1695 års psalmbok:

» Den blomstertid nu kommer (Spotify)
» Den blomstertid nu kommer (iTunes)

Samma innehåll. Samma original. Nya flaskor. Nya försäljningssiffror.

Veckan börjar med en ödmjuk skål i öl. Om det är för den nya vackra baksidestexten, den nya renskalade designen eller den nya planningstrategin låter vi vara osagt utanför huset, men klart är att de senaste försäljningssiffrorna för klassikern Åbro Original ser väldigt bra ut. De nya ölflaskorna och burkarna har tagits fram i samarbete med vår systerbyrå Bold där de har gjort designen och Åkestam Holst skrivit texter och tagit fram strategin.

Den nya designen har inte någon traditionell fram- och baksida, utan två framsidor. Ena sidan pryds av det omritade lejonet, den andra har Åbros uppdaterade ordmärke i maximal storlek.

» Försäljningen har stuckit iväg med 35 procent på en månad (resume.se)
» Premiär för tredje generationen Åbro Original (Åbros tidning, sidan 13)
» Mer om redesignen, bilder och filmer (boldstockholm.se)

Åbro

"Att ha en egen källa, det är frihet. Att ha ett eget öl, det är kärlek. Åbro bryggeri är Sveriges äldsta familjebryggeri. Vi brygger vårt öl enbart på malt, humle, jäst och det rena klara vattnet från Åbro källa. Så har vi gjort sedan 1856 och så kommer vi alltid att göra."

Visst blir man förbannad

Det finns spädbarn som bor nära oss som helt saknar mat, hem och kärlek. Det finns 4-åringar som måste ta hand om sina småsyskon eftersom föräldrarna inte ens kan ta hand om sig själva. På samma plats bor också barn i kloaker vars enda näringstillskott är en tub lim. Situationen för barnen som befinner sig i Balkankrigets skugga är akut. Att det här händer mitt i vårt rika Europa gör oss förbannade och det är också temat på byråns senaste integrerade kampanj för SOS Barnbyar.

För visst blir man förbannad när någon parkerat dumt, när någon på bussen har hörlurar som läcker, när servitören bara serverar en halv öl, när golfslaget hamnar i bunkern, när någon krypkör i rondellen med mera? Det ska ju inte vara så! Och det ska inte vara så att spädbarn som lämnas på gatan i Kosovo ska behöva ligga kvar där.

 

 

Visst blir man förbannad I
Visst blir man förbannad II

För att stödja SOS Barnbyars arbete i Kososvo, köp ett babypaket på SOS Barnbyar.se

Stockholm nyaste food truck säljer bara flygplatsmat

Restaurangerna på Arlanda Airport har genomgått stor förändring och tagit ett rejält kliv uppåt. Problemet är att många fortfarande förknippar flygplatsmat med dyr, halvdan mat. Helfel.

För att råda bot på detta har vi tagit fram ett nytt koncept för vår kund Swedavia, som driver de största flygplatserna i Sverige. "Arlanda Food Experience - A flying start" handlar om att med ett restaurangbesök med god mat i lugn och ro, då börjar semestern redan på flygplatsen.

Men hur når man ut med detta till människor mitt i Stockholm? Enligt devisen "don't say it, prove it" flyttar vi helt enkelt in restaurangerna i en helt egen food truck. Under september kommer den köra runt och servera tryffelrisotto, osso buco, pulled pork och annat gott. Eftersom maten och kockarna inte behöver gå igenom alla terroristkontroller varje dag, kan den dessutom säljas lite billigare. Bara 65 kronor per rätt. Recept från Arlanda, tillagade mitt i stan.

Vattnas det i munnen? Utmana dina förutfattade meningar och ser var den håller hus på instagram eller kampanjsidan. Idag finns den på Karl den XII:s Torg och säljer lunch. 

 

IMG_5267_

_MG_2654_

_MG_2646_

_MG_2684_