Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« Tänker du på dina nära och kära när du reser? Upp till bevis. | Hem | Äntligen. »


En kampanj som är som människor är som mest.

I början av varje år matas vi med reklam för hälsosamma produkter, bantningsmetoder och gymkort. Pressbyrån går i sin senaste kampanj en annan väg och för att lyfta fram sina hälsosamma mellanmål och leker med nyårslöftet som företeelse. Alla har vi någon gång avgett ett nyårslöfte och vet också hur det brukar fortlöpa. Först går man ”all in” med ord som alltid och aldrig. Sedan börjar man tumma lite här och där och vips är man tillbaka i gamla vanor, men med en erfarenhet rikare. Och kanske lite lite klokare. Detta tog vi fasta på i den senaste kampanjen för Pressbyrån i morgonpress, radio och butik. 

1

2

3

Pluggannons

4

5_2

 

 

Radio

Pressbyrån_1_30s

Pressbyrån_2_30s

Pressbyrån_3_30s

Pressbyrån_4_30s

Pressbyrån_5_30s


 

 

TrackBack

TrackBack-URL för detta inlägg:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c093353ef01a511092398970c

Bloggar som refererar till En kampanj som är som människor är som mest.:

Kommentarer

Vad är poängen med kampanjen? Det måste ju finnas ett mål. Förklara gärna mer.

"All publicitet är bra publicitet"? Eller? Det här ger enbart dålig publicitet till Pressbyrån och det måste ju ha funnits med i beräkningen. Eller? Så hur tänkte ni? Ni visar först upp ett företag som i första skedet verkar ligga helt rätt i tiden, som vågar ta ansvar. Som trots kommersiella intressen ändå på ett plan försöker stå på konsumentens sida. Dvs att inte fronta med sina mest lättillgängliga produkter - sockerbomberna. Utan istället försöka hitta en sundare (mer moralisk?) vinkel. Det ger Pressbyrån cred hos dom flesta konsumenter.

Sedan slår ni undan benen totalt på den uppfattningen och visar att ni bara ville skoja till det. Visa på igenkänning med ett vanligt (ohållbart) nyårslöfte. Kul! Nej. Ogenomtänkt tyvärr.

Jag har aldrig haft en anledning att bojkotta Pressbyrån. Men tack vare er har jag det.

Men det kanske var det som var det skojiga, obegripliga syftet med kampanjen?

Kommentarerna till detta inlägg är stängda.


del.icio.us | Digg! | google