Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« december 2013 | Hem | februari 2014 »


A brief study in apolosophy:

"Apotek Hjärtat tror på att vårt yttre är lika viktigt som vårt inre. Vår syn på välmående grundar sig i att vi ser våra kunder och deras behov, vi dömer aldrig utan istället underlättar och uppmuntrar vi sätt som kan öka det. Vi förstår att även om de produkter som ingår i Apolosophy handlar mycket om skönhet och frid är det en viktig del för att våra kunder ska må bra. Därför har vi förpackat all vår omsorg i Apolosophy, för att både kropp och själ ska kunna må lite bättre". 

Kampanjen för Apolosophy och Apotek Hjärtat fotograferades av Elisabeth Frang/Söderberg Agentur

Bilder_kvadrat

 

Äntligen.

NOA_Logotyp

I nästan två år har vi arbetat med en plan för hur vi ska utvecklas vidare här på Kungsgatan 5. Vi jobbar redan med några av landets och världens bästa uppdragsgivare och varumärken, vi trivs på jobbet och vi tjänar rimligt med pengar. Så varför bry oss?
Jo, vi bryr oss för att vi inte vill stagnera. Vi vill fortsätta utvecklas med våra uppdragsgivares ökade krav på holistisk syn på kommunikation. Vi vill fortsätta visa att reklam kan vara något som människor kan vilja ta till sig och vara en del av. Och vi vill bidra till att svensk och skandinavisk reklam på allvar kan ta matchen med de multinationella bjässarna.
Därför är vi nu med och startar ett helt nytt oberoende nätverk av kommunikationsbyråer i Sverige, Norge och Danmark. Nätverket heter NOA och står för The North Alliance. Men vi heter fortfarande Åkestam Holst och det är med alla goda erfarenheter i bagaget vi bjuder in till en ny resa. 

www.thenorthalliance.com

En kampanj som är som människor är som mest.

I början av varje år matas vi med reklam för hälsosamma produkter, bantningsmetoder och gymkort. Pressbyrån går i sin senaste kampanj en annan väg och för att lyfta fram sina hälsosamma mellanmål och leker med nyårslöftet som företeelse. Alla har vi någon gång avgett ett nyårslöfte och vet också hur det brukar fortlöpa. Först går man ”all in” med ord som alltid och aldrig. Sedan börjar man tumma lite här och där och vips är man tillbaka i gamla vanor, men med en erfarenhet rikare. Och kanske lite lite klokare. Detta tog vi fasta på i den senaste kampanjen för Pressbyrån i morgonpress, radio och butik. 

1

2

3

Pluggannons

4

5_2

 

 

Radio

Pressbyrån_1_30s

Pressbyrån_2_30s

Pressbyrån_3_30s

Pressbyrån_4_30s

Pressbyrån_5_30s


 

 

Tänker du på dina nära och kära när du reser? Upp till bevis.

Julens säljdrivande kampanj på Arlanda bygger på insikten att alla vi som reser i jul/vintertid oftast är på väg från eller till någon vi älskar ­- lika med ett bra tillfälle att köpa ett bevis på din omtanke i form av en gåva. Men allt är inte pengar här i världen. De som reser från Arlanda får dessutom hjälp på traven att glädja sina nära och kära via The Heart-warming Booth. Filmbåset där du spelar in en personlig hälsning, skickar direkt till mottagaren och delar på sociala medier. Vi är glada att se att människor i alla åldrar har hittat dit och spridit extra värme. Här är några exempel på omtänksamma semesterfirare!

Remember filmer