Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« april 2014 | Hem | juni 2014 »


EN INSIDA FULL AV MÖJLIGHETER.


Med kökssystemet METOD skapar du insidan efter dina egna behov och vanor. Fack, avdelare och lådor ger en ordning du knappt trodde var möjlig i köket. Plötsligt vet du exakt var kapsylöppnaren finns och vitlökspressen har äntligen fått en egen plats. I den här kampanjen låter vi insidan få huvudrollen genom att visa alla de möjligheter som gömmer sig bakom kökets snygga utsida. Kampanjen syns just nu i TV, på webben och i magasin.



Annonser Ann_Göm_460x297_fix

Ann_Låda_460x297_fix

Ann_Sluta_460x297_fix

 Ann_Skräp_460x297_fix

Tack från och till SOS Barnbyar.

På Åkestam Holst har vi en princip att alltid ha ett uppdrag som vi arbetar med ideellt och för det mesta helt pro bono. Vi anser visserligen att vi bidrar till samhället även i vårt dagliga arbete med kommersiella uppdrag, genom att skapa effektiv och omtyckt kommunikation. Men det känns viktigt att också lägga en del av vår tid på sådant som mer uppenbart och direkt bidrar till att hjälpa människor i nöd, driva viktiga samhällsfrågor eller väcka opinion där resurserna är svaga.

Genom åren har vi på det här sättet engagerat oss i SOS Barnbyar, Stockholm Pride, RFSU, UNICEF, Svenska Freds, Ship to Bosnia och flera andra.

Det är naturligtvis extremt tillfredställande att ge sig in i och lära sig om förutsättningar och villkor för utsatta grupper i samhället, här hemma och internationellt. Och det är en jättekick varje gång vårt arbete visar sig bidra till insamlingsresultat eller förändrade attityder.

Den enda mindre roliga konsekvensen är att alla de här samarbetena också har ett slut. Av två skäl lever vi nämligen efter regeln att avsluta varje ideellt uppdrag efter en viss tid. Dels för att uppdraget från båda håll ska präglas av just idealitet och högt i tak, vi måste orka tänka nytt och våra uppdragsgivare får aldrig börja se oss som en evig tillgång. Dels för att vi vill kunna gå in i nya världar och bidra med vår kommunikativa kompetens på så många områden som möjligt.

Nu har den dagen kommit med SOS Barnbyar. Med mycket vemod har vi tackat för oss och bestämt oss för att gå vidare till nästa område där vi kan bidra. Vi har spenderat ungefär 3 miljoner kronor per år i nedlagd arbetstid sedan 2010. De pengarna har istället, åtminstone teoretiskt, kunnat användas till 6 240 doser malariamedicin, 20 000 babypaket, 46 000 lekpaket, 27 000 matkassar eller lön till 150 socialarbetare. Varje år. Förhoppningsvis har resultatet av vårt arbete bidragit med mycket mer än så. Det är därmed med genuin stolthet vi lämnar stafettpinnen vidare.

SOS Barnbyar skickade oss den här lilla tackfilmen för åren tillsammans. Den kommer vi att spara nära hjärtat.

Två sorters människor

Som vi alla vet finns det två sorters människor. De som applåderar när planet landar och de som inte gör det. De som säger att de bara har druckit tre öl och de som bara har druckit tre öl. Det finns människor som kommer in i ett rum och utbrister ”Där är du!” och människor som kommer in i ett rum och utbrister ”Här är jag!”

Ingen diskussion är ändå så livlig som den om huruvida man är kattmänniska eller hundmänniska. Det tog vi tillvara på i vår nya kampanj för Folksams katt- och hundförsäkringar. Välkommen, här kan du testa att se ut som ditt älsklingsdjur! Kanske har du i hela livet gått omkring och känt dig som bordercollie, men inser nu snopet att du är född i fel kropp och passar bättre som bengal? Vem vet.

Folksams hjärta klappar lika mycket för båda.

/Petra W, Felicia, Daniel, Johan Ö, Alex, Jerker och Torbjörn.

Petra5379ea7303d6c_daDanielJOHAN Ö HUNDPichaJerkerTorbjörn



 


    



#neverforgettovote

På Åkestam Holst har vi bestämt att vi inte tar partipolitisk ställning eller jobbar med politiska partier. Så det är inte just SSU-avsändare jag promotar eller vill hylla i den här filmen. Men visst är det en stark film och viktigt argument för att använda sin rösträtt?  

 

 

http://neverforgettovote.com/ 

 

State of the Nation - Live!

Måndagen den 28 april kl 14:22 skrevs på sitt sätt reklamhistoria när Apotek Hjärtat direktsände radioreklamen Dagens hälsa. Radiospoten skrevs minuterna innan den sändes live i studion hos MIX Megapol. Innehållet byggde på enorma mängder data som omvärldsanalystjänsten Sensefish läser av och som ingår i kampanjen Hur mår du Sverige?

Här kan du lyssna mer på Dagens hälsa, alla radiospotar är producerade av de fantastiska Flickorna Larsson:

Dagens hälsa 29 april 

Dagens hälsa 30 april 

Dagens hälsa 1 maj 

Dagens hälsa 6 maj