Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1764
Kommentarer: 1249

« EN sån show i One Show! | Hem | The Climate Portal ger rysningar världen över »


Singing Sailors sång nådde 146 länder och 1,5 miljarder världen över.

Nobelprize-tweet"If military actions and weapons had functioned as conflict-resolution methods there would have been peace in the world a long time ago."

Efter två veckor i havet har budskapet från Svenska Freds- och Skiljedomsföreningens kampanj The Singing Sailor gett eko över hela världen. Utan en krona spenderad på mediaköp har människor från 146 länder tagit del av filmen.

The Singing Sailor som av medier döpts till Fred har figurerat i såväl Washington Post som Moscow Times. Hans morsekod har hörts från CNN till P1:s Konflikt och från Nyhetsmorgon till Sydney Morning Herald.

Nobelkommittén bland många har tweetat och ett museum i Dresden vill låna honom. En amerikansk presidentkandidat har bett oss om hjälp med sin kommande kampanj och Svenska Freds har blivit citerade i media världen över och berättat om sin syn på nedrustning, fredsarbete och medmänsklighet.

1,5 miljarder är den officiella räckviddssiffran baserad på mediehusens besöksstatistik.

I urval:

Huffington Post, CNN, BBC News, Washington Post, Saturday Night Live, New York Post, AP, AFP, Reuters, The Independent, Discovery News, Reddit, CBS News, Diário de Notícias, The Sydney Morning Herald, People Magazine, The Daily Mail, Yahoo News, AFP News, The Local, Radio Sweden, NRK, LBTQ Nation, ABC News, U.S. News & World Report, Pink News, YLE, The Guardian, Rai, Metro Canada, Discovery News, Queer.de, New York Times, The Telegraph, The Moscow Times, Gay Star News, Newstalk 106-108 fm, Frontiers Media, UPI, Edge Boston, CNET, Buzzfeed News, France Info, Chicago Sun, France 24, Die Welt, Techly, Ilta Sanomat, Tampa Sun Times, Corriere Della Serra, The Washington Times, International Business Times, NRK, CBC Radio-Canada, People Magazine, QX, TV4, SVT, Metro, TT, Dagens Nyheter, Energy, Mix Megapol, SR, Nyheter24, Omni, Dagens Industri, Expressen, Dagens Opinion.

In the search for foreign submarines last year, the Swedish military just had their biggest mobilization for decades. But, they found nothing. Voices are heard for more resources.

The Swedish Peace and Arbitration Society, the world’s oldest peace organization want the world to think in new ways instead of falling back on territorial defense, military service and rearmament – the world does not need more weapons.

After a fortnight in the archipelago due east of Stockholm, the Singing Sailor’s reach was 1.5 billion people. Without any media money spent, The Singing Sailor created a 100 percent organic buzz. People from 146 countries have seen his video and he was on CNN to Moscow Times. The Nobel Prize committee tweeted the campaign and the Swedish Peace and Arbitration Society has been quoted in every possible media.

The Singing Sailor artwork is based on an original design by Daniel A. Bruce.

Stort tack till Jessica W Sandberg och FLB Europe som gjorde en imponerande insats som rådgivare och kontakt utåt. Stort tack även till Bsmart som tog pressbilden.  

TrackBack

TrackBack-URL för detta inlägg:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c093353ef01bb0833fe4c970d

Bloggar som refererar till Singing Sailors sång nådde 146 länder och 1,5 miljarder världen över.:

Kommentarer

Kommentarerna till detta inlägg är stängda.


del.icio.us | Digg! | google