Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1727
Kommentarer: 1242
Hem

State of the Nation - Live!

Måndagen den 28 april kl 14:22 skrevs på sitt sätt reklamhistoria när Apotek Hjärtat direktsände radioreklamen Dagens hälsa. Radiospoten skrevs minuterna innan den sändes live i studion hos MIX Megapol. Innehållet byggde på enorma mängder data som omvärldsanalystjänsten Sensefish läser av och som ingår i kampanjen Hur mår du Sverige?

Här kan du lyssna mer på Dagens hälsa, alla radiospotar är producerade av de fantastiska Flickorna Larsson:

Dagens hälsa 29 april 

Dagens hälsa 30 april 

Dagens hälsa 1 maj 

Dagens hälsa 6 maj

Apotek Hjärtat - Blowing in the wind

Reklam som folk talar om är något vi eftersträvar på Åkestam Holst och när det sker med helt organisk tillväxt och spridning utan en krona i media blir vi själva imponerande. Den dokumentation vi gjorde för Apotek Hjärtat har nu nått ut till 150 länder och har över 2,2 miljoner unika visningar. Nyhetskanaler som CNN, CBS och TIME är bara några av alla som hängt på. Att filmen har lagt sig högst upp bland de mest lästa artiklarna på Mashable är intressant. Många kommentarer berör och berömmer tekniken bakom installationen som utfördes av våra kompisar på STOPP/FAMILY. Till alla er kommer här ytterliggare en liten bakom-film:

A brief study in apolosophy:

"Apotek Hjärtat tror på att vårt yttre är lika viktigt som vårt inre. Vår syn på välmående grundar sig i att vi ser våra kunder och deras behov, vi dömer aldrig utan istället underlättar och uppmuntrar vi sätt som kan öka det. Vi förstår att även om de produkter som ingår i Apolosophy handlar mycket om skönhet och frid är det en viktig del för att våra kunder ska må bra. Därför har vi förpackat all vår omsorg i Apolosophy, för att både kropp och själ ska kunna må lite bättre". 

Kampanjen för Apolosophy och Apotek Hjärtat fotograferades av Elisabeth Frang/Söderberg Agentur

Bilder_kvadrat

 

Julhälsa till alla önskar Apotek Hjärtat

Julkampanj_Skyltbilder_1-24_utan nummer_1

Det blir jul först när vi delar den med en annan människa. Apotek Hjärtat vill tillsammans med svenska folket ge tips och råd som får Sverige att må bra även under årets mest stressade högtid, genom att utföra 24 snällheter. Fram till julafton kan du också bidra med att sprida julhälsa och samtidigt vara med och vinna ett norrsken. Läs mer om tävlingen och uppdragen här!

 

Gör resan till semester

I veckan lanserade Apotek Hjärtat sin nya tjänst Resehjälpen, en tjänst som hjälper dig att förbereda dig inför din resa. Allt du behöver göra är att skriva in vart du ska och sedan hjälper Resehjälpen dig att bland annat packa rätt saker i necessären, se vilka vacciner du kan behöva och mycket annat som gör resan och semestern lite skönare. Använd http://resehjalpen.apotekhjartat.se nästa gång du ska ut och resa, så kan du koppla av redan innan du sitter på planet.

Resehjälpen

Berättelser från Hjärtat

APOTEKHJARTAT_STILL.0004

Den internationellt prisbelönta och kontroversielle dokumentärfilmaren Erik Gandini har tagit fram en serie filmer för Apotek Hjärtat. Utan manus och skådespeleri låter han personalen komma fram i korta porträtt och personliga berättelser som tydligt visar att det inte bara finns ett apotek med hjärta utan 270 stycken.

 

 

 

 

 

 

 

 

Apotek Hjärtat tar skönhet på allvar

Människor är viktiga inifrån och hela vägen ut, det är en självklar tanke för ett apotek med hjärta, och makeup är en av många vägar till välbefinnande. Därför lanserar Apotek Hjärtat Apolosophy. Serien innehåller allt från hudvårdsprodukter, solskydd, fotvård och som här: makeup.

13-1535-169_darken kopia

Foto: Elisabeth Frang/Söderberg Agentur

Tal man minns från Guldägget

Skål för Göran!Häromnatten delades det ut Guldägg + Silverägg till Pause Ljud & Bild och ett Silverägg till Apotek Hjärtat. Mycket roligt! Fredrik Hjelmqvists (VD för Pause) underhållande tacktal där han på stående fot bland annat erbjöd alla i publiken 20 procents rabatt på högtalare borde genererat ett omedelbart guld i PR-kategorin.

Det som gladdes oss mest var dock när vi en halvtimme senare från scenen fick lyssna till följande:

"Att vinna ett ägg i Guldägget är stort. Att vinna ägg i Guldägget, i fem raka decennium, sedan 1975, året han började Macy's-Malmros & D'Arcy-McManus är smått otroligt.

1975! Vi talar om samma år som David Beckham föddes. Det har hunnit bli Silverägg, Guldägg, hundrawattare, guldlejon i Cannes, Epica, Eurobest och endast gud vet vad. Där i mellan har vår vinnare varit med och skapat en reklambyrå som blivit vald till bäst i världen 2012. Ikväll hyllar vi en klassisk, klok, ödmjuk copywriter som med extra trovärdighet kan företräda långsiktigt varumärkesbyggande. Efter nära nog 40 år på reklamens scen står han här än en gång.

Årets Platinaägg går till Göran Åkestam."

Platinaägget 2013 & Platinaakademin

CataCombo Sound System (Pause Ljud & Bild)

Solsäker (Apotek Hjärtat)

Vaccinera din partner mot otrohet

Katt

Apotek Hjärtat hade tidigare planer på att inför årets julrush placera ut levande mobila oxytocin enheter för att mildra julstressen. Oxytocin är ett viktigt hormon i kroppen som frisätts av taktil beröring och varm temperatur och gör att vi känner ökad tillit, minskar ångest och minskar troligen också stress. Nu har en grupp tyska forskare funnit intressanta belägg för att det också bidrar till att skapa ett betryggande avstånd till eventuella rivaler med en dusch oxytocin i näsan på din partner. Läs mer om resultatet här! Finns att köpa receptfritt på Apotek Hjärtat (men vid använding utöver det som anges på förpackning skall läkare rådfrågas).

 

Vårt digitala stresshjärta tar emot stressade själar dygnet runt.

 

Recept mot julstress

120984-Apotek-julbild

Årets julkampanj för Apotek Hjärtat går under temat "Pausa julstressen". Det är bland annat en tävling i att nästan göra ingenting samtidigt som du kan vinna en julstädning. För den som behöver hjälp och redskap att slappna av rekommenderar vi att knåda vår digitala stressboll en liten stund. Jul med ro önskar Apotek Hjärtat!

Tävlingen hittar du här:

Alla som längtar efter solen sträcker upp en fot

OK_low_1010-0512_toppsk_maj_420x297

På Apotek Hjärtat står personalen redo att bistå kunderna i konsten att få vackra fötter till sommaren och sandalsäsongen. Den nya kampanjen är elegant fotograferad av skickliga duon Bohman+Sjöstrand. 

Plågade män lider inte i det tysta

Däremot tar många den värkmedicin som finns hemma trots att den är avsedd för en annan typ av smärta. Det är insikten till den kampanj vi nu gör för Apotek Hjärtat. Allra bäst råd och hjälp får du förstås av de farmaceuter som finns på något av Apotek Hjärtats 270 apotek.

APHJ_skylt_tema_240x150

Mer smärta:

ApotekHjärtat_30s

Pubertal kampanj för Apotek Hjärtat

1012722-L1000522

Under oktober månad förstärker Apotek Hjärtat med gästexperter som både är minderåriga och dessutom bär tandställning. På samtliga 260 apotek runt om i Sverige är det munvård i fokus och kan man hålla munnen fin med en tandställning då klarar man allt. Våra experter Sofie, Gustav och Amanda delar med sig av sina bästa tips. 

Se och hör Amanda reda ut begreppen!

 

Gå till ett proffs när du vill ha råd om hudvård!

Apotek
I våra nya radiospotar för Apotek Hjärtat vill vi visa hur dåligt det blir när människor som saknar kunskap ska ge råd om hudvård. Kom till Apotek Hjärtat istället!

ANSIKTSKRÄM

HÄLSPRICKOR

SOLKRÄM

 

Direkt från Hjärtat/Right from the Heart

Varsågod, Apotek Hjärtats senaste film och lansering av den nya egna produktserien Hjärtat. Kvalitetssäkrade produkter för hela kroppen som gör vardagen lite skönare.

Here you are, The Heart Pharmacys new TVC and the launch of their new private label, Heart. Qualitytested bodyproducts that makes your everday life a little nicer.

Productioncompany: Gifford

Länge leve pinsamheterna!

Apotek Hjärtats andra reklamfilm har precis rullat igång på TV. Från att hylla livet i stort hyllar man denna gång pinsamheterna. I filmen lyfter vi fram sådant som kan kännas både besvärande och pinsamt, men som vi alla då och då drabbas av. Hyllningen av pinsamheterna sker i musikal form med sångare och dansare som sjunger ut och allt ifrån mjäll och finnar, till övervikt och svett. Med filmen hoppas Apotek Hjärtat kunna avdramatisera pinsamheterna, och få fler att känna sig bekväma med att söka hjälp för sina besvär. När den längre filmen enbart fokuserar på att hylla pinsamheterna, fokuserar den kortare på att få människor till Apotek Hjärtats webbchat där de kan ställa frågor om allt som kan kännas pinsamt – helt anonymt.

Länge leve livet!

langelevelivet.se får du följa livets resa från ålder 0 och uppåt. Passa även på att göra livet längre genom att ladda upp en bild, antingen på dig själv eller närstående. 

Apotek

Behind the scenes

Vi har tidigare berättat om hur det gick till när vi skapade Apotek Hjärtats film “Länge Leve Livet”. Nu kan du även se hur det gick till bakom kulisserna.

Länge leve livet - första filmen för Apotek Hjärtat / Long live life - our first ad for Apotek Hjärtat

Med sina drygt 200 apotek är Apotek Hjärtat den största nya aktören på den avreglerade svenska apotektsmarknaden. Apotek Hjärtats idé är att finnas vid människors sida i alla livets faser, i både med- och motgång, för såväl friskvård som sjukvård, i nöd och lust – för att göra äventyret livet så bra och hälsosamt som möjligt. För att få en personlig, analog känsla i filmen byggde vi tillsammans med produktionsbolaget Popcore en 5x5 meter stor modell av berg- och dalbanan. Skådespelarna filmades sedan separat och monterades in i miljön med hjälp av greenscreen och motion control-teknik, och sedan adderade postproduktionsbolaget Swiss sin magi i form av det mest omfattande och komplexa motion control-jobb de någonsin gjort.

With its 200+ pharmacies across Sweden, Apotek Hjärtat ("The Heart Pharmacy") is the main contender on the newly deregulated Swedish pharmacy market. Apotek Hjärtat's idea is to stand by people's side in all phases of life, in both the ups and downs, in both sickness and health, in good times and in bad – making the great adventure of life as enjoyable as possible until an even greater one do us apart. To give the ad a personal, analog feeling production company Popcore built a real-life, 5x5 m roller coaster model for the shooting. The actors were then filmed separately and fitted onto the model by means of greenscreen and motion control technology, setting post-production company Swiss up for the most comprehensive and complex motion control work they've ever performed.

Nytt uppdrag som förändrar Sverige

AH_Hjarta_Gron_RGB

Gamla statliga Apoteket har tagit sjumilakliv de senaste åren från den öststatsatmosfär man kunde uppleva tidigare. Tror du det hade hänt om inte en avreglering hade varit på gång? Det kan man förstås bara gissa, men sannolikt kommer den positiva utvecklingen fortsätta, nu när ett antal aktörer ska försöka vinna kundernas hjärtan.

Störst av alla de nya blir Apotek Hjärtat med 208 apotek väl spridda över landet. Efter en snabb och mycket intensiv urvalsprocess i slutet av förra året kom vi överens om ett samarbete som kommer att bli både utmanande, roligt och viktigt.

Apotek Hjärtat är bemannat av mycket dugliga personer på central nivå. Och kompetensen ute på apoteken är precis lika hög som tidigare när personalen var statligt anställd.
Kommunikationen kommer initialt vara en av de mest differentierande faktorerna. Efter hand kommer förstås även kundupplevelsen och erbjudandet bli allt mer särskiljande. Men vem kommer att bli skickligast i att vinna kundernas gunst?

Frågar du oss så hörs det redan på namnet. Den vinner som har hjärtat på rätta stället!