Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1714
Kommentarer: 1239
Hem

Adam och Viktors rubrik sprider sig över världen

Ibland är det lätt att vara copywriter.

Jon Olsson designade mönstret. Audi tog fram bilen. Våra art directors Fredrik Josefsson och Andreas Ekelund åkte tillsammans med Fredriks bror, konstnären Jonathan Josefsson till ett svinkallt industriområde, målade upp väggen och tog bilden. Jag och Viktor Jacobsson stannade hemma i stugvärmen och skrev rubriken "Audi A4 Avant: Jon Olsson Camo Edition.". Skid- och bilentusiaster över hela världen älskar vår senaste kampanj för Audi och bara någon dag efter premiären ger rubriken 50 000 träffar på Google.

Audi-A4-Avant-Jon-Olsson-Camo-Edition

Bilen finns bara i 50 exemplar. Läs mer här och provkör.
Jon Olsson om Jon Olsson Camo Edition 

Tack Fredrik, Andreas och Jonathan för ett fint samarbete. Det gör vi om.

/Adam & Viktor

Den blomstertid nu kommer - på allmän begäran


Nu!

 

Skärmavbild 2013-09-17 kl. 18.48.29

För byråns senaste reklamfilm för Audi sjunger Freddie Wadling "Den blomstertid nu kommer". Den gillades så mycket av tittarna/lyssnarna att Freddie Wadling gick tillbaka in i studion och gjorde en fullängdsversion. Den är precis klar och nu släppt. Så ni som tyckte om 45-sekundaren, sätt er ner i fåtöljen eller i bilen, höj volymen och lyssna på Audis och Freddie Wadlings hela tolkning av psalm nr 317 från 1695 års psalmbok:

» Den blomstertid nu kommer (Spotify)
» Den blomstertid nu kommer (iTunes)

Vädret vi älskar att hata

Med äkta fyrhjulsdrift behöver du inte oroa dig för vädret – snarare tvärtom. Ju sämre väder, desto roligare körning. Musiken är "Den blomstertid nu kommer", skriven för över 300 år sedan (psalm nr 317 i 1695 års psalmbok) och specialsjungs för Audi av Freddie Wadling.

Se filmen! Köp Audi! Kör quattro!

Filmen är producerad av Bacon och för regin står Martin Werner. Inspirationen kommer från det svenska sommarvädret som så många av oss älskar att hata. Kampanjen inleds på tv i fyra veckor, och kommer även gå i print och digitalt.

Audi quattro

Slopedia, alla skidbackar i världen

Vår kund Audi är huvudsponsor av den alpina skidvärldscupen, Audi FIS Ski World Cup. Tillsammans har vi utvecklat det intitiativet Slopedia, en sajt med en stor vision. Att vara ett verktyg för att uppleva varenda skidbacke i hela världen, filmad från åkarens perspektiv. Siten har legat och bubblat på nätet sen i december men nu startar även tävlingar! 

Se vårt korta trailer och besök sidan här nedanför. Och en sak till, den som claimar flest backar under säsongen vinner galet fina priser, till exempel låna en A3 Sportback quattro ett halvår eller ett par hemliga Headskidor signerade av Jon Olsson. Vi ses där inne/ute/uppe! 

www.slopedia.se

Har du ännu inte provat, har du det roliga framför dig.

AUDI_Landofquattro

Du som redan kör quattro vet vad vi pratar om. Har du ännu inte provat, har du det roliga framför dig. Annonsen ovan gick i DN och SvD.

Ett ödmjukt litet yes!


I går kväll släpptes nomineringarna till 100-wattaren, tävlingen som premierar reklamkampanjer som kombinerar kreativitet med dokumenterad effekt. Åkestam Holst hade en stor kväll som bästa byrå med åtta nominerade bidrag, för sju olika uppdragsgivare! Ett gott tecken på att idéerna som rullar ut från Kungsgatan 5 gör skillnad för våra kunder.

De nominerade bidragen i sin helhet:

Audi
Audi, 'Audi quattro älskar snö' blev nominerad i kategorin Konsument. 

E-handels_testet_e-handelstestet logo
Posten och kampanjen 'E-handelstetstet' fick en nominering i Kategorin Producent.

SOS
SOS Barnbyar kampanj 'Tomt på innehåll, fullt av mening' nominerades i Kategorin Ideelt.

6a00d8341c093353ef0162fc33e73d970d
Pause Ljud & Bild, 'The Heist' uppskattades av juryn och fick en nominering i Smartkategorin.

Driver
Pause Ljud & Bild fick ytterligare en nominering i kategorin Smart för den rullande kampanjen 'Drive-by'.

IMG_9532
Pressbyrån och kampanjen 'En liten tjänst från Pressbyrån' blev även den nominerad i Smartkategorin.

ATG
ATG, 'För att hästar ger allt' nominerades i kategorin Långsiktigt

OLW
OLW och 'Fredagsmys' fick också en nominering i kategorin Långsiktigt.

Möt våren i en cabriolet

Solen skiner i Stockholm och i morrn har de flesta ledigt så att vi kan skråla "Vintern rasat" hela natten lång. Men innan det är dags att tända brasan kan du ju dra iväg till din Audi-säljare och provköra en cabriolet, den snabbaste vägen till en starkare körupplevelse och mer vår!

OK_Uggla_TekVarld_434x280

OK_CSLite_anka_272x378

Vi gör Sälen för Anja

En 14 år lång och framgångsrik karriär avslutades igår i österrikiska Schladming. Anja Pärson lägger skidorna på hyllan efter 42 världscupsegrar, 1 OS-guld, 7 VM-guld, 19 mästerskapsmedaljer och totalsegrare av världscupen två gånger. Det ville Audi hylla som tack för allt Anja gjort för den alpina sporten och det svenska folket. Vi valde att använda den klassiska segergesten "Sälen" som blivit synonym med Anja. Bildkavalkaden gick som helsidesannonser i Dagens Industri, SvD och DN.

Sälen

Det blev en prinsessa!

AUDI_DI_grattis_252x360


Audi quattro älskar snö

För över trettio år sen kom den första bilen med quattro, Audis uppfinning som har kommit att bli synonym med fyrhjulsdrivna personbilar.

Det tog inte lång tid innan skidåkarna insåg att en Audi quattro kanske är den perfekta skidbilen. Snålare och bekvämare än suvarna men klarar hala backar precis lika bra. Allt förpackat i en sportig premiumbil med kassaskåpskänsla. 

Det blev början på en lång, fin relation, Audi är numera bland annat huvudsponsor av den alpina världscupen, som heter Audi FIS World Cup. 

I vinterns quattrokampanj har vi tagit fasta på det djupaste i skidsjälen, nämligen kärleken till snö. Snö är någonting de flesta avskyr, men skidåkare älskar. Något som ses som ett problem men för skidåkaren, då är den livsnödvändig. Det är en attityd som inte bara gör vintern uthärdlig, den separerar oss från resten och är nödvändig för att inte deppa ihop totalt under vintern. Vintern blir helt enkelt bättre om man tar emot den med öppna armar. Precis som skidåkaren så älskar Audi quattro snö. 

Vi har gjort en film tillsammans med Martin Werner på danska Bacon. 

 

Ett gäng annonser. Den snöiga Q3:an är plåtad av Petrus Olsson. 

AUDI_DN_30okt_251x372

OK_low_Q3_quattro_217x285_ny

OK_Citymag_Vaster_436x288

Magasin Åres baksida

AUDI_AreMag_230x298

Stortavlor och småskyltar som sitter i Åres sittliftar VM8:an, VM6:an och Hummeln. 

AUDI0006_Oster_HolidClub_2_mitt_2800x2000


AUDI0006_Bergb _AreTorg_1_vanster_2800x2000

AUDI0006_Oster_HolidClub_3_hoger_2800x2000

Liftbygel

V4_liftbyglar_VM6_170x604

OK_liftbyglar_Hummeln_170x603

Quattro ger dig lika mycket kontroll och glädje som nyslipade skidor. I Funäsdalen har vi ett spel som utspelar sig i liften, i backen och i mobilen. Det finns 20 numrerade reklamskyltar utspridda i liftstolarna, den som först fotar av ett ledigt nummer och visar upp på Sportmaffian vinner en quattroslip. På en mobilsite kan man se de lediga numrena som nollställs varje vecka. Försten ner! 

HR_liftbyglar_Funas_170x6012

Bild

Inte för stan. Inte för landet. Men för radio.

Inte för stan. Inte för landet. Mångsidiga och kompakta Audi Q3, gjord för familjer och äventyrare är en helt ny typ av crossover som gör sig bäst överallt – även i test. I Teknikens Världs senaste slog Audi Q3 konkurrenterna och kallades den nya måttstocken.

I samband med lanseringen har vi bland annat gjort tre radiorökare där en historia från landsbygden och en från stan vävs samman. På med hörlurarna och lyssna.

Fullt ös

0-100

Hos bilhandlaren