Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1732
Kommentarer: 1242
Hem

Pauses visitkort blir plånboksvänliga högtalare

Skräddarsytt ljud för alla plånböcker. Det är utgångspunkten vår senaste uppfinning ”Pause Speaker Cards”: Visitkort som extraknäckar som akustiska mobilhögtalare du alltid kan ha i plånboken.

Filosofin är densamma som göra mobilkamerorna till världens bästa kameror: De bästa prylarna är de du faktiskt har med dig. Pause Speaker Cards behöver aldrig laddas eller packas ner, du har det helt enkelt alltid i plånboken för spontana musikstunder med lite extra kräm. 

Visitkorten gjorde sin premiär i ett DR som gick iväg till hundratals av Pause Ljud & Bilds vänner. 

Our latest invention: Pause Speaker Cards. Business cards turned into tiny speakers that fits every wallet. 

Pause_speakercard_2 Pause_speakercard_1
131217_Paus0013_Final_x1

Oktupel medaljskörd i LIA.

LIA_london international awards

Banbrytande rabattsystem, världens största memoryspel, broderade sängar, världens första bostadssajt baserad på ljud och hifi i livet efter detta övertygande juryn vid årets London International Awards. Sammanlagt tilldelades Åkestam Holst åtta statyetter för fyra olika uppdragsgivare, vilket resulterade i två guld, tre silver och tre brons. Rekord för oss och dessutom bästa svenska byrå. Stort tack till State Interactive, Provide IT, Goodmorning, Kodapan, Kollektivet Livet, B-Reel, FSWL, It’s Showtime och i synnerhet alla våra fina uppdragsgivare!

Resultaten i detalj:

Swebus - The Train Switch
Guld - Digital/Websites
Guld - Non Traditional/Direct Marketing
Silver - Digital/Innovative Use of Digital

Pause Ljud & Bild - CataCombo Sound System
Brons - Digital/Weird Wonderful Website
Brons - Digital/Weird Wonderful Work

Pause Ljud & Bild - Stockholm House Equalizer Banner  
Silver - Digital/Banner

IKEA - Say it with a bed
Brons - Digital/Websites

Posten - The Parcel Memory
Silver - Digital/Online Games

Det rullar på…

Lia

Sen i går kväll offentliggjordes de nominerade jobben i LIA (London Internatinal Awards), en av de viktigaste internationella tävlingarna efter Cannes Lions. Sverige gjorde bra ifrån sig med över 20 jobb på shortlist. Och bäst av de svenska byråerna var händelsevis Åkestam Holst med 10 nominerade jobb. Det känns förstås grymt, och alldeles särskilt att nomineringarna sprids över fem olika kampanjer för fyra olika uppdragsgivare!
Stort grattis också till våra kompisar på Bold som knep en nominering för The Shirt Factory i design-kategorin!
Nu håller vi tummarna inför finalen den 4 november och hoppas på fin utdelning även där.

Här är Åkestam Holsts nomineringar:

IKEA - Nightwalkers [Film]
Swebus – The Train Switch [Digital/Innovation]
IKEA – Say it with a bed [Digital/Product & Service]
Pause Ljud & Bild – CataCombo Sound System [Digital/Weird Wonderful Website]
Pause Ljud & Bild – Stockholm House Equalizer [Digital/Banners]
Posten – The Parcel Memory [Digital/Online Games]
Pause Ljud & Bild – CataCombo Sound System [Digital/Weird Wonderful Work]
Swebus – The Train Switch [Digital/Product & Service]
Pause Ljud & Bild – Stockholm House Equalizer [Digital/Product & Service]
Swebus – The Train Switch [Non Traditional/Direct Marketing]

Hitta hem med Pause nya bostadstjänst

Nu tar Pause Ljud & Bild sin passion för riktigt bra ljud ett steg längre och hjälper dig att hitta ett hem som passar dig rent ljudmässigt. Stockholm House Equalizer är världens första bostadssajt som är baserad på boendets ljudförutsättningar.

Stockholm House Equalizer är utvecklad tillsammans med produktionsbolaget Provide It och fungerar som en söktjänst, som samlar bostäder och information från majoriteten av mäklarfirmorna i Stockholm. Varje bostad värderar sedan utifrån framtagna variabler som har tagits fram i samarbete med byggnads, akustik- och ljudexperter, samtidigt som du får förslag på ljudsystem som passar ditt nya boende.

Hitta hem på www.sthlmhouseequalizer.sePause_sthlm_house_equalizer_small

Tal man minns från Guldägget

Skål för Göran!Häromnatten delades det ut Guldägg + Silverägg till Pause Ljud & Bild och ett Silverägg till Apotek Hjärtat. Mycket roligt! Fredrik Hjelmqvists (VD för Pause) underhållande tacktal där han på stående fot bland annat erbjöd alla i publiken 20 procents rabatt på högtalare borde genererat ett omedelbart guld i PR-kategorin.

Det som gladdes oss mest var dock när vi en halvtimme senare från scenen fick lyssna till följande:

"Att vinna ett ägg i Guldägget är stort. Att vinna ägg i Guldägget, i fem raka decennium, sedan 1975, året han började Macy's-Malmros & D'Arcy-McManus är smått otroligt.

1975! Vi talar om samma år som David Beckham föddes. Det har hunnit bli Silverägg, Guldägg, hundrawattare, guldlejon i Cannes, Epica, Eurobest och endast gud vet vad. Där i mellan har vår vinnare varit med och skapat en reklambyrå som blivit vald till bäst i världen 2012. Ikväll hyllar vi en klassisk, klok, ödmjuk copywriter som med extra trovärdighet kan företräda långsiktigt varumärkesbyggande. Efter nära nog 40 år på reklamens scen står han här än en gång.

Årets Platinaägg går till Göran Åkestam."

Platinaägget 2013 & Platinaakademin

CataCombo Sound System (Pause Ljud & Bild)

Solsäker (Apotek Hjärtat)

Pause VD tar med sin stora passion i graven


 
Ingenting är omöjligt när det kommer till skräddarsydda ljudsystem enligt Fredrik Hjelmquist som när tiden är kommen ska jordfästas i ett skräddarsytt ljudsystem och njuta av hi-fi i världsklass i livet efter detta. Det skräddarsydda ljudsystemet ”CataCombo” kommer i tre delar: en CataCoffin (2.1 högtalarsystem), en CataTomb (musikserver/förstärkare) samt applikationen CataPlay som gör det möjligt för kunder, vänner och familj att ägna Fredrik en tanke genom att spela en låt när Fredrik kilat vidare till andra sidan. CataCombo Sound System säljs från 199,000:- och demonstreras just nu i Pause butik på Norrlandsgatan 14, i Stockholm. På produktsidan catacombosoundsystem.com kan du läsa mer om systemet och lägga till en låt i Fredriks playlist ”Pause 4-ever”.

Åkestam Holst lyser starkast i år igen!


För andra året i rad blev Åkestam Holst bästa byrå i tävlingen där Sveriges Annonsörer korar den mest effektiva reklamen. 100 Watt till Posten för "E-handlestestet", årets bästa B2B-kampanj. 75 Watt till OLW och Fredagsmys för Långsiktig Varumärkesvård. 50 Watt till ATG "För att Hästar ger Allt", även det i Långsiktig Varumärkesvård. Och 50 Watt till Pause Ljud & Bild "Drive By" i Smart-kategorin, för kampanjer med begränsad budget. 

Dessutom ytterligare nomineringar till Audi, Pressbyrån, Pause och SOS Barnbyar. Det känns lite oklart vilket som gör oss stoltast; totalvinsten eller bredden av varumärken och nomineringar. Vi väljer båda. 

Det fanns en tid när diskussionens vågor gick höga om kreativitet verkligen var vägen till "säljande" reklam. Kan vi skippa det nu? Stort tack till alla krävande, ambitiösa och högt siktande uppdragsgivare som sporrar oss och visar oss förtroende. 

 

Posten vann 100 watt i producentkategorin för e-handlarens bästa vän

6a00d8341c093353ef017c32f4f9bb970b-550wi

OLW vann 75 watt i långsiktig varumärkesvård för Fredagsmys

6a00d8341c093353ef017c32f4fc88970b-550wi

Pause vann 50 watt i smartkategorin för Drive-by

6a00d8341c093353ef017ee498f9f2970d-550wi

ATG vann 50 watt i långsiktig varumärkesvård För hästar ger allt

6a00d8341c093353ef017d3d2385fc970c-550wi

Ett ödmjukt litet yes!


I går kväll släpptes nomineringarna till 100-wattaren, tävlingen som premierar reklamkampanjer som kombinerar kreativitet med dokumenterad effekt. Åkestam Holst hade en stor kväll som bästa byrå med åtta nominerade bidrag, för sju olika uppdragsgivare! Ett gott tecken på att idéerna som rullar ut från Kungsgatan 5 gör skillnad för våra kunder.

De nominerade bidragen i sin helhet:

Audi
Audi, 'Audi quattro älskar snö' blev nominerad i kategorin Konsument. 

E-handels_testet_e-handelstestet logo
Posten och kampanjen 'E-handelstetstet' fick en nominering i Kategorin Producent.

SOS
SOS Barnbyar kampanj 'Tomt på innehåll, fullt av mening' nominerades i Kategorin Ideelt.

6a00d8341c093353ef0162fc33e73d970d
Pause Ljud & Bild, 'The Heist' uppskattades av juryn och fick en nominering i Smartkategorin.

Driver
Pause Ljud & Bild fick ytterligare en nominering i kategorin Smart för den rullande kampanjen 'Drive-by'.

IMG_9532
Pressbyrån och kampanjen 'En liten tjänst från Pressbyrån' blev även den nominerad i Smartkategorin.

ATG
ATG, 'För att hästar ger allt' nominerades i kategorin Långsiktigt

OLW
OLW och 'Fredagsmys' fick också en nominering i kategorin Långsiktigt.

Ibland är det inte svårare än så här. Hittar du dj:n så går du hem med högtalaren.

Hunt_blogg

För att fira världspremiären av Audio Pro Allroom Air One, en väldigt trådlös högtalare bjuder Pause Ljud & Bild in till fest där den som först hittar dj:n i butiken får gå hem med högtalaren. 

Om du känner dig manad är det bara att bege dig till Norrlandsgatan 14 torsdagen den 11 oktober kl 18.00. Mer info hittar du här

Lycka till!

Stockholm, nu kör vi!

Pause_drive_by_logo

 

Nu när alla går på semester, ska njuta av sommaren och hänga utomhus, så tycker vi att Pause Ljud & Bild ska fortsätta att leverera bra ljud till sina kunder. För att kunna göra det så ska Fredrik och hans personal köra runt i Stockholm under sommaren i en liten Piaggio-moppe och stanna på stans bästa sommarplatser.

Från bilen kan du köpa världens bästa hörlurar och utomhushögtalare, perfekt till parkhänget, picknicken eller promenaden längst vattnet.

Vill du veta var Drive-by befinner sig? Gå in på hemsidan och kolla på GPS-kartan. 

Eller om du hör den här melodin när du är ute på stan, så vet du att moppen är nära dig:

 

Ha en skön sommar nu!

Hälsningar Pause och gänget på Åkestam Holst

Santa Pause är inte lika lättlurad som Tomten

Om du varit ovanligt snäll i år kan du få vad du önskar dig i julklapp av Santa Pause! Tack vare Facebook är det nämligen enklare än någonsin att ta reda på hur snäll du varit under året... Bli vän med honom och posta din önskan på hans vägg! Vad som finns i tomteverkstan kan du spana in på http://www.pauseljudbild.com/

Pause_annons

 

Casefilm:

Har du styrkan att genomlida vår senaste kampanj?

XmasTorture_blogg_alt

Xmas Carol Torture som hemsidan heter är gjord tillsammans med The Brewery för Pause Ljud & Bild och är ett fullt fungerande tortyrredskap på nätet där julplågan ’Jingle Bells’ spelas på repeat. Ju längre du lyssnar, desto mer rabatt får du på alla produkter från Geneva Sound Systems. De tre som utstår tortyren längst, får dessutom ett ljudsystem i julklapp.

Starta demo av jultortyren här

PAUSE UPPMANAR KUNDER ATT BRYTA SIG IN I BUTIKEN (PRECIS SOM PÅ FILM)

Om du är ute efter stora filmupplevelser är Pause butiken för dig. I en kampanj för deras hemmabiolösningar förvandlar de sig själva till en film och uppmanar dig att spela tjuven som stjäl en LED-TV värd 37.000 kr.

The_Heist_at_Pause_-_Movie_poster_alt

Precis som i “riktiga” filmer finns ett motiv bakom kuppen. När Peter Eriksson får sparken från Pause Ljud & Bild bestämmer han sig för att hämnas på sin forne chef genom en att stjäla en värdefull TV. Men, eftersom att han inte själv vill knytas till brottet kapar han Pause webbsida och lägger upp all känslig information som behövs för att kunna bryta sig in och förlitar sig att på att någon annan (du) genomför kuppen.

Har du någonsin drömt om att slingra dig emellan laserstrålar i en gastkramande heistscen? På torsdag den 10:e november från kl. 19 har du chansen när fiktion möter verklighet i Pause butik på Norrlandsgatan 14. Allt du behöver för bryta dig in på Pause hittar du här.

Hattrick i Cresta!

Cresta_header

 Igår kväll nåddes vi av den goda nyheten att Åkestam Holst vann med tre bidrag i Cresta Awards 2011.
Juryn som består av 69 medlemmar från 41 länder bedömer bidragen individuellt, vilket utesluter eventuella diskussioner och politik för att istället lägga allt krut på det viktiga, kreativitet.

Vinnarna:

Posten - Ljudet av vad som helst

Posten - Levande julkort

Pause - The Human Jukebox

Full pott Direct!

Bluelion

Igår kväll fördelades de första lejonen under Cannes Lion, det som inofficiellt och tämligen oomtvistat kallas “VM i Reklam”. För oss på Åkestam Holst och våra kunder kunde det knappast börja bättre:
Fyra pampiga och stolta nya Lejon sällar sig till flocken! Silverlejon till Pause Ljud & Bild för kampanjen “Human Jukebox”. Ett Silver- och ett Bronslejon till Postens kampanj “Ljudet av vadsomhelst” och ytterligare ett Bronslejon till Posten och kampanjen “Levande Julkort”.
Och det kanske roligaste av allt: Åkestam Holst utsågs till världens näst bästa DR-byrå, genom att bli tvåa i rankingen “Direct Agency of the Year”!
Vi har tidigare i olika sammanhang rankats högt på världsrankingen, men då främst inom de digitala och “alternativa” kanalerna. Det här är väl bara ytterligare ett bevis på att allt sakta men säkert smälter samman.

Tusen tack till våra duktiga och krävande uppdragsgivare på Posten och Pause Ljud & Bild!

Ovanligt trådlöst ljud hos Pause

Pause-wireless_spread
 Uppslag i dagspress och utomhus.

NO GUTS, NO GLORY (OCH VICE VERSA)

Den 26 november svalde Fredrik Hjelmquist, vd på Pause Ljud & Bild ett trådlöst ljudsystem och förvandlade sig själv till en Human Jukebox inför ett samlat pressuppbåd. Och vågar man så vinner man. Innan att det trådlösa ljudsystemet gutPod (döpt efter vd med guts) hann till tunntarmen gick kampanjen break-even. Och tack vare internationell press har Pause erbjudandet nu vidgat sin kundkrets till Ryssland, Spanien och Frankrike. Grattis Pause, det var ni värda!

Ett urval av den uppmärksamhet kampanjen genererade: 

Inslag på Discovery Channel

Sveriges-radio-logo-tjuvar-bedragare

Sveriges Radio P4

Cbc-logo

 

CBC

Bloggosfären
Exempel på bloggar

 

 

Fredrik Hjelmquist sväljer ett trådlöst ljudsystem

Bakom det som vid en ytlig betraktelse förefaller vara ren galenskap står oftast någon med en ovanligt stor övertygelse. Fredagen den 26 november kommer Fredrik Hjelmquist, vd på Pause Ljud & Bild att svälja ett ljudsystem och förvandla sig själv till en Human Jukebox. Övertygelsen? När det kommer till skräddarsydda ljudsystem är allt möjligt.

Läs mer på thehumanjukebox.se och följ honom, dag för dag träna inför den stora finalen på fredag under lunchtid, då han sväljer ljudsystemet på riktigt. Du hittar det under dagens erbjudande.

Ljudsystemet GutPod

Humanjukebox

Uppslag i SvD 

Ljud, bild och vuvuzelor

Även här på kontoret ljuder vuvuzelorna från TV:n ibland. I dagens Svenskan så berättade vi hur du gör för att slippa tutandet. Eller för all del, förstärka det.

Pause_vuvuzela

"Det går asbra"

Pausekockar äter med ögat, och lagar med örat. Med det som utgångspunkt gjorde vi en kökskampanj för Pause nya högtalare Audio Pro LV2, ett par trådlösa högtalare som passar utmärkt för hela hemmet, men speciellt för köket. 
Ovanligt rolig matlagning

Läs gärna artikeln "Det går asbra" i Resumé eller titta närmare på högtalarna på pauseljudbild.com, där du även kan njuta av Ovanligt välsmakande ljud, en present från Pause och Spotify till världens alla kockar.

Tips! Just nu gäller introduktionspriset 5 990 kronor (ord pris 6 990). Varken förstärkare eller installation behövs – bara dina favoritlåtar. Skynda dig ner till butiken. Högtalarna säljer som chips på en fredag.

En liten spalt

Vår spalt för Pause har blivit recommended. Tack!

World Premier: Bionic Commando on a $100.000 setup

Tack för igår. Läs mer om En ovanligt stor spelupplevelse på exempelvis Spelfeber, Resumé och Hype. Prylarna finns som alltid på Pause, så vill du spela som du aldrig har gjort förr - gå till Norrlandsgatan 14.

If you have a bionic arm you can save the day.

Viral från CAPCOM för spelet Bionic Commando. Spela spelet på världspremiären på Pause, Norrlandsgatan 14 den 19 maj kl 18.

Välkommen på En ovanligt stor spelupplevelse

Det klassiska spelföretaget Capcom, spelutvecklarna GRIN, speldistributören PAN Vision och Pause Ljud & Bild gör gemensam sak och skapar en ovanligt stor spelupplevelse. 

Bionic_flyer_ASCII

Världspremiären av spelet Bionic Commando sker på Pause Ljud & Bild och på en bild- och ljudutrustning som kostar brallan.

En ovanligt stor spelupplevelse startar tisdagen den 19 maj, Norrlandsgatan 14. Insläpp kl 18.00. Alla är välkomna. Specialpriser på ljud och bild.

- Det kommer att bli åka av, säger Fredrik Hjelmquist på Pause. Vi har släpat hem grejer nog för att spränga skyltfönstret och vi spelar på världens största RGB LED-TV.

Du kan läsa mer på Facebook eller Hype. Annonsen ovan finns också här.

I kväll startar Pause stora rea

Det är köpläge. Världens ekonomer är eniga - den som satsar i lågkonjunktur får mångdubbelt tillbaka. Det här gäller även för ljud- och bildprylar som du köper på Pause. På alla högkonjunktursprodukter får du priser anpassade för lågkonjunkturer. Med andra ord: Ska du köpa en ny tv, stereo eller en hembioanläggning är det nu du ska göra det. 

Kom till Pause och upplev lågkonjunkturens uppsida. I kväll torsdag klockan 18 sätts det hela igång. Det kommer även bli ett högtalartest som visar det kloka i att dra på. Utforska hur din kropp reagerar på ett par Amphion Krypton och bygg på din rabatt ytterligare. 

I annonsen nedan jämförs låg- med högkonjunkturspriser.

Pause_Helsida_SvD

Ovanligt stora fotbollsupplevelser på Pause.

I år är det 100 år sedan Sverige spelade sin första fotbollslandskamp. Motståndare var Norge som den 12 juli 1908 besegrades med 11-3.
För att uppmärksamma denna historiska match utmanade Pause ambassadör Odd L. Fåsseidbråten och hela det norska folket på en returmatch. Matchen har spelats och resultatet är ännu hemligt. 
– Vi ville återskapa ett stort ögonblick i svensk fotbollshistoria, som märkligt nog ingen pratar om, och samtidigt erbjuda alla norrmän tröstpriser i våra butiker, säger Fredrik Hjelmquist, vd på Pause. Den 10 juni visas returmatchen på Pause Norrlandsgatan som förmatch till Sverige-Grekland. Pause_fotboll_bloggen
Inbjudan3
Img_0122

Missa inte kvällens match! Torsdag 29/5, 20.00.

Pause_vildaffisch_6

Sjunkande priser

”Jag vill egentligen inte skylta med att jag gillar den där filmen, men ok”. Fredrik Hjelmquist (VD) på Pause gillar mest filmer med lite mer drag, men en smakig kärleksfilm går inte förbi utan gåshud den heller. Speciellt inte när den vunnit 11 Oscars, varav många i de audiovisuella klasserna, och är ett tekniskt underverk.

Pause_dn_522x372_25jan

Det här är den fjärde annonsen i vår fördjupning av Pause reklamkoncept ”Ovanligt”. Tanken är att förflytta fokus från produkten till butiken, från prestanda till upplevelse och från prylgalen till filmgalen.

Neo Hjelmquist är den utvalde

”Förutom att repet skavde var känslan fenomenal”. Fredrik Hjelmquist (VD) på Pause fortsätter att utforska filmhistorien. Agent Smith aka Christer Plånborg (Bildspecialist) på Pause har 8000 filmer hemma och har aldrig känt sig mer övertygad om att Matrix är en av världens mest avancerade filmer. Alla som är intresserad av en signerad affisch kan anmäla sitt intresse här. Först till kvarn gäller.

Matrix_uppslag

Affischerna

Pause säljer ovanligt stora filmupplevelser

”Ett steg närmare fulländning” sa Fredrik Hjelmquist (VD) på Pause. Ska man sälja hembiosystem som ger ovanligt stora filmupplevelser måste man förstå vad man snackar om. Fredrik har tillsammans med sin personal återupplevt några av historiens mest banbrytande filmscener, genom att helt enkelt spela in sin egen version. Stillbilder ur dessa är nu använda som annonser, affischer och butiksmaterial. Tyvärr finns inte mycket rörligt material kvar från äventyren men det finns en ”making of”-film från Saving Private
Ryan-”inspelningen”.

I åratal har Pause använt de stora banbrytande filmerna för att demonstrera sina produkters fulla potential. Filmer har förvånat och förändrat filmhistorien med sina revolutionerande tekniska lösningar. Byrån har paketerat fem av dessa mästerverk (alla är Special Edition-utgåvor) i en handgjord box som har formen av en Pauselogga och är till salu i butikerna.

Extra tack till Sven Prim, en galet bra fotograf/retuschör. Regissör Lager på Social Club, och vår grymma praktikant "Crazy-Mike" Lekström.

Pause_savingprivateryan_13

Pause_clockworkorange_7

Box1_6

Box2_6

Prova en ovanligt bra bioupplevelse i helgen!

Stans bästa biostolar, det närmsta en hembioanläggning från Pause du kan komma. Varje biograf, varje salong, varje stol är testad, och absolut helt subjektivt guidar Pause dig till en ovanligt bra bioupplevelse. Allt för att du ska få ett smakprov av Pause’s produkter. Lyckas du sitta på en av de utvalda stolarna och har en biljett som bevisar det får du rabatt på ett riktigt bra hembiosystem när du vill uppgradera ditt hem.

Det här är den första kampanjen som springer ur Pause nya strategi. Strategin utgår från syftet och upplevelsen med produkterna snarare än, som förut, produkternas prestanda. Snart kommer mera, håll ögon och öron öppna efter ovanligt stora filmupplevelser.

Pause_biosalonger_2

5 nominations at Eurobest!

Picture_3

Fingers crossed, we have five pieces of work short listed in Eurobest the year. Two nominees for Playground with "THE WORLD COOLEST FITTING ROOM" in Special Events and in-Store Marketing. One for Pause Ljud och Bild "wallpaper" and two for Posten "Banner Wish" and "Moving boxes" all in the Cyber category.

The results we be released tomorrow at Noon GMT.

Pause online

Picture_1

One of our oldest clients, Pause Ljud och Bild has just went online today. A small microsite which explains about the Pause philosophy.

Go in, look around, and sign-up for a monthly news letter.

http://www.pauseljudbild.com/

Gold at New York festivals

Large

Great news from across seas, we have just picked up a Gold World Medal for Pause ljud och bild with the “Loud Scraper” piece in the ambient class and a finalist certificate “Wallpaper” Rich media banner also for Pause.

We also won a Bronze World Medal for Spring Mobile “Hear the Difference” in beyond the banner…it’s always nice to be recognised in International Awards Shows.

The 11th Annual Webby Awards

Resource_off_honoree_2
Success at the 11th Annual Webby Awards where we awarded with three official Honoree for Posten Showroom (x2) and t he Pause wallpaper banner ad. The 11th Annual Webby Awards received a record 8,000 entries from over 60 countries and all 50 states. Out more than 8,000 entries submitted, fewer than 15% received this honor and were deemed Official Honorees.

Ovanligt skarpa bilder / Unusually sharp pictures

Vår nya kampanj för PAUSE Ljud & Bild handlar om den perfekta bilden och om hur alla delar hänger ihop. Att kedjan som leder till den skarpaste bilden aldrig kan bli starkare än den svagaste länken.

Print:
Skarpbild

Nordic agency of the year

Picture_1_2

The juries have spoken. We have just managed to pull home three gold, thus winning Nordic Agency of the year in the Scandinavian Advertising Awards. One for our interactive “boom banner ad”. One in innovate Media for the ”Loud Scraper” and finally one in the print category also for Pause with “In the fold.”

Go in to http://www.saawards.com/

Ovanligt snygga högtalare! / Unusually good looking loud speakers!

Pause börjar marknadsföra sig mot arkitekter och inredare. Här är vår integrerade kampanj för inbyggda högtalare.
In this integrated campaign for in-wall speakers, Pause Home Entertainment is aiming at architects and interior designers.

Butik_2_web

Poster_web

Tapetbok_uppslagen

Omslag_3

Ovanligt snygga högtalare! / Unusually good looking loud speakers!

Åkestam Holsts nya kampanj för Pause. Helsida och banner.
Our new campaign for audio video retailer Pause. Print ad and banner.

Pause_tapet_ok

Banner (klicka på bilden):
Banner (click on the image):

Pause_banner_2

Booming Sound

Picture_3
Here is a new creative banner solution we have recently done for Pause. We wanted to create an ad that was so unusual that cant actually read what the ad is communicating due to the sound vibration.

Click on the logo, and all we be revealed…

Boom banner

Prisregn på Epica

Logo_byg_2

Idag publicerades listan över vilka som vunnit priser i den kreativa tävlingen Epica. Det blev ett rejält prisregn över Sverige, totalt 61 priser hamnade här hemma.

Det visade sig att vi på Åkestam Holst kammat hem drygt 10% av dessa priser. Två silver och fem brons (tack Mark för din uppmärksamhet) för kunder som Beckers, Pause, Mods och Puma. Vi är jätteglada och chefen har lovat bjuda på champange på fredag!

Ovanligt tunna TVapparater Extraordinary thin TVsets

Ända sedan begynnelsen för sex år sedan har vi arbetat med konceptet ”ovanligt” för Pause Ljud & Bild. Och nu precis som då söker vi hela tiden medielösningar som i sig själv dramatiserar konceptet. Här är två exempel från vinterkampanjen för ”Ovanligt tunna TV-apparater”. Annonsen är en tryckares värsta mardröm. Att trycka en uppslagsbild som ligger över två olika sidor, utan att någon del av bilden försvinner i mittvecket, är svårt. Nästan ännu svårare är det för honom att göra det med avsikt. Bokmärkena skickades som DR till 30.000 stockholmare. TV-apparaterna ser möjligen tunnare ut än vad de är i verkligheten. Men känslan är densamma.

Tunnsombokm

Since 1999 we have worked with the conceptual idea of “Extraordinary” for home theatre retailer Pause. Everything about Pause is extraordinary. The way the shops’ look, the knowledge of the staff, the quality of the products. In each campaign we strive to use each media in itself to promote the extraordinary-concept. These are two examples from the winter campaign “Extraordinary thin TV-sets”. The broadsheet ad is a printers’ worst nightmare. To print a broadsheet over two separate pages without any part of the visual disappearing in the bundle is hard. For a printer to do it on purpose is even worse… The bookmarks was sent as direct mail to 30.000 prospects. The TV-sets may appear thinner than they actually are in real life. But the feeling is just the same.

Tunntidning

 

Ovanligt små högtalare - Extraordinarily small speakers

Annons för de ovanligt små men kraftfulla högtalar system som säljs på  Pause. Den ovanliga ljud- bild och hemmabiobutiken.

Print ad to promote the unusually small but powerful speaker-systems found in HiFi and home entertainment store Pause. A store like no other.

Pause_foten_2

Ovanligt kraftfull butik/Extraordinary powerful store

Framifrnunderifrn_1

Installation vid Pausebutiken Sveavägen 17 i Stockholm.
Installation on top of the Pause home entertainment store in Stockholm.


Ovanligt ljudstark butik/Extraordinary Hi-Powered Hifi Store

Pauseweb
Invigningsannons för nya butiken på Sveavägen/Opening advertisement for a new Pause home entertainment store.

Ovanligt pressade priser. Om du har vad som krävs.

Pause Ljud & Bild i Stockholm har inga vanliga utförsäljningar. På Pause blir kunderna istället belönade efter prestation. I fjol fick de som ville ha ett riktigt bra pris på en platt-TV testa sin verbala förhandlingskonst mot en av världens skickligaste – Mr Kashmere. Nu är det Heidi Andersson, femfaldig världsmästare i armbrytning, som sitter på andra sidan förhandlingsbordet… Annonseringen i DN kompletteras med adresserad DR, butiksevent och kampanjsajt. 

Heidi_uppsl

Ovanligt pressade priser

Heidi

Testa simulatorn och ta del av expertråden innan du ger dig in i den ovanliga prispressen på Pause utförsäljning. http://www.pauseljudbild.com/heidi/ Lycka till!

Ovanligt ljusstarka projektorer/Extraordinarily bright projectors

Ny annons för Pause Ljud&Bild.
New ad for Pause home entertainment.
Akvarie

Fler Pause-annonser

Pause_whisky
Ovanligt kraftfulla ljudpaket / Extraordinarily powerful sound systems

Pause_tejptv
Ovanligt tunna TV-apparater / Extraordinarily thin TV sets

Pause_popcorn
Ovanligt stora TV-bilder / Extraordinarily large TV screens

Pause_handskar_1
Ovanligt tunna TV-apparater / Extraordinarily thin TV sets

Några Pause-annonser som gått under året

Pause_hjartmassage_200
Ovanligt kraftfulla högtalarsystem / Extraordinarily powerful speaker systems

Pause_paret_200
Ovanligt stora TV-bilder / Extraordinarily wide screens

Pause_stolen_200
Ovanligt ljusstarka hemmabiosystem / Extraordinarily bright home theatre systems