Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1742
Kommentarer: 1245
Hem

Samarbete som lönar sig

När det är arbetsmarknadsdagar på de tekniska högskolorna är det trångt mellan montrarna. Massor av företag vill visa upp sig och knyta kontakter med studenter. Teknikkonsultföretaget Sweco behövde alltså göra något som stack i det myllrande mässområdet. Något som blir ihågkommet efteråt. Vi använde digital teknik i kombination med analog feedback och gav besökarna en utmaning: Sweco Interaction – en samarbetssimulator som visar att bra lagarbete lönar sig.

Se casefilmen om Sweco Interaction

Swecomachine_high

Ljusa utsikter i reklamcupen

Efter hårda bataljer har samtliga tre bidrag från Åkestam Holst tagit sig vidare i Dagens Nyheters reklamtävling för kreativa annonser. Reklamcupen som den heter, är precis vad namnet antyder en turnering i cupformat, där 32 tävlande slås ut en efter en tills segraren kan koras. Ju högre kreativ höjd desto fler införanden får man i tidningen. 

Första omgående är precis avklarad och i åttondelsfinalen ställs vi mot följande motståndare:

21 juli: Apotek Hjärtat vs Åbro
25 juli: Apollo vs Bravo
27 juli: Pressbyrån vs Kia

Håll även utkik efter våra annonser vid eventuellt avancemang från åttondelen och glöm inte att rösta på våra bidrag! Kvartsfinaler äger rum 4, 8 och 9 augusti. Semifinaler 16 och 17 augusti. Final 21 augusti.

Glad sommar på er!

Apollo_110705_DN_ReklamCup_251x372
Apollo

Apotekhjarta_large
Apotek Hjärtat

130711_Reklamcupen_Pressbyran 
Pressbyrån

Last chance to make Gramps giggle and win a bottle of festis!

 

Introducing: Little Big

Lilla Sverige har en lång kärlekshistoria med det stora landet i väst. Emigrationsutredningen 1907 rekommenderade riksdagen "att tillgodogöra sig och omsmälta det verkligt goda som finnes i Amerika". Vårt säsongsöl Little Big bygger på den fina idén. 2011 års sommarlager är bryggd på friskt källvatten, solmoget korn och örtig humle – med smaktradition från amerikanska södern och källan i Falkenberg. Vi på Åkestam Holst är stolta över att fått ge namn och form åt Little Big.Falcon_Little Big_33cl

Apollo tinar upp frusna själar / Apollo brings thaw to frozen souls.

Skylt3

I vår senaste utomhuskampanj för Apollo bjuds stadsvandrare i Stockholm, Göteborg och Malmö på en försmak av sommaren. Från affischtavlornas överkant strålar en Medelhavslik värme ned över den huttrande betraktaren. En liten oas i vintereländet som påminner om att det är dags att boka sommarens resa med Apollo.
Prova själv, t ex här: Norrmalmstorg (Stockholm), Kungsportsavenyn (Göteborg), Stortorget (Malmö).

City strollers in Stockholm, Gothenburg and Malmoe gets a feeling for summer in our latest out door campaign for travel agent Apollo. A Mediterranean warmth radiates from the billboards. Like tiny oases reminding the shuddering viewers to book summers holiday now with Apollo.

 

Fantastiska bilder tagna av Henrik Lagercrantz, Social Club, under vår filminspelning av Hemtex julfilm.

L1001042LR

L1001106LR

 

L1001111LR

L1001098LR

L1001205LR

L1001225LR-2

Kan reklam börja i att man uppfinner en produkt?

- Ja vi tror det.

Målsättningen med kampanjen var att öka trafiken till butik av barnfamiljer eftersom de står för en stor del av den totala omsättningen under julen och samtidigt visa att Hemtex är en självklar aktör att köpa julklappar från.
 
När tog oss an uppgiften insåg vi att det finns tre stora utmaningar som inte bara kommunikationen behövde överbrygga utan även valet av produkter. För det första ses inte Hemtex som en självklar leverantör av julklappar. För det andra är mjukheminredning sällanköp, i snitt handlar svenskar hemtextil 1,5 gånger per år. För det tredje, julen är barnens högtid och det finns en uppfattning om att vi hellre vill ha hårda paket än mjuka.
 
Vi behövde helt enkelt säkerställa att de produkter reklamen skulle handla om dels tilltalar barnfamiljer, är snabbrörligare och samtidigt visar att Hemtex är ett ställe där man kan hitta julklappar. Och det behövde vara överraskande och roligt då det är två starka drivkrafter som konsumenterna efterfrågar inom kategorin inredning och hemtextil. Problemet var att det inte fanns några produkter i sortimentet som tydligt levererade alla dessa krav.
 
Tillsammans med Hemtex hittade vi helt enkelt på en produkt som tilltalade barnfamiljer samtidigt som den var snabbrörlig men också kunde vara en symbol för att visa att julklappar kan vara mjuka.
 
Resultatet blev snöbollar för inomhusbruk. Snöbollarna kan användas både som dekoration men framför allt att skapa snöbollskrig inom hus. Snolykta_blog

 Kampanjen förpackades i en vit snövärld byggd endast i textiler.  Kampanjen syns i 
TV, utomhus, Dagspress och på nätet i både Finland och Sverige.

 

Bild 2

Bild 1

Gammalt recept för en lyckad jul

”Drick Falkens Jul-Öl, är en uppmaning, som nu i julhelgen säkert icke behöfver göras mer än en gång. ”Så stod det i tidningen 1898 när bryggmästare John L. Skantze lanserade sin julöl. Falcons ölrecept har bestått tidens tand även om designen har krävt sina justeringar genom åren. Vi har valt att jobba vidare med den gamla fina illustrationen. Men eftersom Falkenbergstomten är från sekelskiftet lät vi den ta plats på julbordet först efter några varsamma tag med dammvippan.

Apropå julbord: här kan du lyssna på vad en expert har att säga om saken.

  Falcon_Gruppbild Jul

Falcon lanserar Höstlager

Lagom till hösten lanserar nu Falcon ett nytt lageröl. Det heter Höstlager och passar utmärkt till höstens middagar. Eller att bara avnjutas precis som det är. Ölet finns att köpa på Systembolaget och lanseras med två nya produktfilmer.

Filmerna är framtagna i samarbete med produktionsbolaget Kamizol.

Sveriges mjukaste butik

Hemtex beslutade sig för ett år sedan att ta ett rejält omtag. Under ett antal år hade Hemtex försökt att bredda sitt erbjudande och även sälja hård heminredning. Det hela ledde fram till att man blev otydliga och tappade marknadsandelar. 

Detta ledde fram till att Hemtex bestämde sig att gå tillbaka och återigen bli en fackhandel inom hemtextil. Tillsammans med Hemtex tog vi fram en ny kommunikationsplattform och ett nytt koncept, Sveriges mjukaste butik. Förutom nytt koncept, nytt uttryck, och ny reklam har togs det även fram en ny logotyp som Stockholm Design Lab tagit fram. 

Första reklamkampanjen som startade för några dagar sedan har till uppgift att visa upp det nya sortimentet och berätta att nya Hemtex nu endast säljer mjuk heminredning, så som det anstår Sveriges mjukaste butik.

 Nyahemtex_bord Nyahemtex_sangj.pg Nyahemtex_soffa

Noch ein Oktoberfest, bitte!

Mellan den 18 september och fram till den 4 oktober kommer många miljoner liter gyllene dryck att sväljas av törstiga Münchenbor. Falcon Oktoberfest är en kärleksfull hyllning till festivalen som i år fyller 200 år – en välhumlad lager med sötma och kropp. Vi klädde den i traditionella Wiesn-färger. Du hittar den bland tillfälliga nyheter på Systembolaget från den 1 september.

Falcon_flaska_50cl_Oktoberfest+skugga

Äntligen höst!

Det betyder att vår nya Falcon Höstlager går att avnjutas efter en rejäl skogspromenad, torrsättning av båten eller vad helst som gör dig förtjänt av en riktigt god mörk lager. Passar dessutom utmärkt till krämiga och fylliga hösträtter som t.ex. grytor eller potatisgratäng. Finns på Systembolaget som tillfällig nyhet.

  Falcon_Höstlager+löv

Pripps Blå Sommarlager

"I din hand håller du en bit av den svenska sommaren, när den är som bäst." Så lyder ingressen till baksidestexten på Pripps Blå Sommarlager. Åkestam Holst har designat etikett och låda.

Åkestam Holst designed the new labels for Pripps Blå Summer Lager.

Collage_pbsl

Ny design för Falcon

Lagom till midsommar kan du njuta av vår nya design för Falcon. Den djupt mörkblå färgen påminner om att man fortfarande hämtar vatten från samma rena källa i Falkenberg. Klä upp bordet med några flaskor Falcon Lager, passar lika bra till grillen som till husmanskost.

 

Falcon_Gruppbild blandat_1

 
 


Allt för sovmorgon

I vår senaste kampanj visar vi att Hemtex har allt som krävs för en lång och skön sovmorgon.

Det finns inga genvägar

Redan 1896 konstaterad bryggarmästare John L Skantze, grundaren av Falcon, att det inte fanns några genvägar till att brygga ett riktigt gott öl. Det är fortfarande lika giltigt idag och det är på den insikten vi har byggt all vår kommunikation för Falcon kring. Falcon är det äkta, genuina ölet för svenska män som inte tar några genvägar oavsett vad de än ska göra.

Förutom filmen har vi även utvecklat falcon.se. Dock dröjer det några dagar till innan sajten är tillgänglig för besökare. Vi har också tagit fram en helt ny design för flaskor och burkar utifrån det nya koncepet. Vi återkommer med ett inlägg om det när den nya desigen kommer börja synas i butikerna. Så länge kan du skymta den nya designen i filmen.

Våra reklamkampanjer blir redaktionella angelägenheter

Bild 2

Vi och våra uppdragsgivare börjar bli bortskämda med att våra kampanjer får redaktionellt utrymme. Vår nya kampanj för Sweco är inget undantag. Klicka här om du vill läsa hela artikeln.

 

Sweco hjälper dig och dina vänner att mötas

Sweco_Application_Ikon2_utanbakgrund Enriching project #23 212 of 31 000. För att underlätta för dig och dina vänner att ses har vi tillsammans med Sweco utvecklat en iPhone-applikation som hjälper er att peka ut den mest rättvisa mötesplatsen - halvvägs! Baserat på era aktuella positioner räknar applikationen GetTogether ut var ni mest demokratiskt kan ses på en kopp kaffe.

GetTogether är utvecklad av Åkestam Holst i samarbete med Buckadero och Swecos ingenjörer inom Geografisk IT, som dagligen jobbar med liknande men lite mer komplicerade arbetsuppgifter. Exempelvis har de hjälpt till att ruttoptimera tidningsdistributionen av Expressen och Aftonbladet.   

Ladda ner applikationen här eller via App Store i din iPhone.

Från och med nu är det slutsnackat om hållbarhet.

SWEC043_Mosaik_31000

Sweco genomför årligen 31 000 projekt, alla med fokus på hållbarhet. Det tycker vi är smått fantastiskt. 31 000 hållbara projekt är ju faktiskt 31 000 historier värda att berätta. Det har varit utgångspunkten i den rikstäckande reklamkampanj vi nu rullar ut för Sweco.

I kampanjen vill vi befästa att Sweco, till skillnad från många andra, inte bara pratar om hållbarhet, utan faktiskt verkar för ett hållbart samhälle i praktiken. Något som förra årets 31 000 genomförda projekt alla är konkreta bevis på.

Förutom att berätta om Swecos egna hållbara projekt har vi, för att alla ska förstå vad företaget står för, dessutom tagit fram några projekt som är av en lite mer lättsam karaktär. Genom att applicera ett relativt komplicerat begrepp som hållbarhet på något alldagligt som frisyrer och matlagning, kan alla (även personer som inte är ingenjörer) relatera till och förstå Swecos agenda. Men de kommunikativa projekten har inte bara ett pedagogiskt syfte. De visar också att Sweco tänker steget längre än andra när det kommer till hållbarhet. Projekten är inte bara snack, utan precis som allt annat i Swecos värld, verkstad.

 

Sweco carries out 31 000 projects each year, all of them with a focus on sustainability. We think that is quite amazing. 31 000 sustainable projects – that is 31 000 stories worth telling. That was the starting point for the campaign we now are launching for Sweco.

In the campaign we want to convey that Sweco, in contrast to many others, not only speaks about sustainability but also acts for a sustainable society in practice. Something that last years 31 000 projects all are concrete evidences of.   

Apart from telling about Sweco’s own projects, we have also come up with a few projects that are a bit easier to grasp. Through applying a relatively complex concept like sustainability on something trivial like haircuts or cooking, everyone (also people who aren’t engineers) can relate to and understand Sweco’s agenda. However, these projects do not only have a pedagogical purpose. They also show that Sweco thinks a little bit further than others when it comes to sustainability. Just like everything else in Sweco’s world the projects aren’t just talk. Sweco has actually carried out all of the projects in practice
.

Reklamfilmen ”The Sustainable Playground” handlar om Swecos vision och verklighet, deras gemensamma drivkraft och alla deras projekt. I filmen dramatiseras Swecos tanke- och angreppsätt med en lekplats där barnen generar energi, bara genom att vara sig själva. Och filmens värld är inte långt ifrån verkligheten. I Kil pågår sedan ett halvår tillbaka byggnationen av förskolan Skogsgläntan (Enriching project #18563) som Swecos arkitekter varit med och utformat. Skogsgläntan kommer bli ett lågenergihus, eller s.k. passivhus. Grundtanken bygger på att så långt som möjligt utnyttja naturliga värmekällor, i form av människor och utrustning, för att värma upp huset.

UtomhusenheterAbribus2
Abribus1


Abribus3Abribus4


Abribus5Abribus6

Äntligen semester

För drygt ett år sedan sjösatte vi Apollos nya konceptet ”Välkommen till friheten”.
Vi gjorde det med en film som beskrev den känsla av frihet som är människors främsta drivkraft för att resa på semester. Detta blev starten för ett långsiktigt arbete med att bygga känslomässiga band mellan charterresenärer och varumärket Apollo. Allt i syfte att göra Apollo valbart för fler människor. Filmen, och inte minst filmmusiken, blev mycket uppskattad och bidrog till att driva vår försäljning.
    Nu är det dags för nästa steg. Precis som tidigare vill vi att Apollo ska utstråla en mer personlig charterupplevelse jämfört med konkurrenterna. Och vi ska dramatisera detta inom vårt reklamkoncept Välkommen till friheten.
Med start den 18/1 börjar vår nya film rulla på TV och Internet.
    När alla aktörer visar vajande palmer, blått hav och glassätande barn i sina filmer finns risken att tittaren blandar ihop vem som var avsändare av filmen. Därför har vi sökt ett mer unikt uttryck, en egen reklamvärld, som tydligare särskiljer Apollo från konkurrenterna.
    Apollos nya film bygger på den enkla men relevanta insikten att förväntan inför en semesterresa är en nästan lika stor upplevelse som resan i sig. I de kundundersökningar vi genomförde i våras framkom t ex att ”man reser tre gånger – före resan, under resan och efter resan”. De flesta människor känner igen kittlingen som uppstår när man börjar planera nästa semester och längtan som växer sig starkare och starkare när man väl bokat sin resa. Längtan efter att få stänga jobbdatorn, packa resväskan, ställa krukorna i badkaret och ge sig iväg. Längtan efter frihet.
Med denna film får vi ett unikt uttryck för Apollo, samtidigt som vi lägger beslag på något som alla känner igen sig i och som alltså är brett och folkligt.
    Musiken vi valt är en äkta klassiker. ”Everybody’s Talkin” av Harry Nilsson slog igenom som titelsång i den Oscarsbelönade filmen Midnight Cowboy från 1969. Vi använder ett nyinspelat arrangemang gjort av svenska Music Super Circus som ligger mycket nära originalet. Filmen är regisserad av Jesper Ericstam och producerad av filmbolaget Social Club.

Mjuka klappar till alla

     Hemtex

Just nu finns en Facebook app där du kan spela om mjuka klappar från Hemtex. I korthet går spelet ut på att du tilldelas kort som föreställer olika produkter ur Hemtex kollektion. Det gäller för dig att samla ihop 10 likadana kort, vilket du gör med hjälp av byten med dina vänner. När du lyckats med detta försvinner produkten ur omgången och du har samtidigt vunnit din egna julklapp från Hemtex!

Spela här

Mjuka klappar till alla

I tisdags hade våra nya julfilmer för Hemtex premiär. Mjuk jul och mjukt nytt år önskar Sveriges mjukaste butik.

Hur hållbar är din frisyr?

Monter test

Ingenjörerna på Sweco brinner för hållbarhet. Det är en central aspekt i allt de gör, så det blir en hel del beräkningar kring hållbarhet en vanlig arbetsdag. När de ändå var igång och räknade på vägar, hus, industrier och hela städer ur ett hållbarhetsperspektiv så kunde de inte låta bli att räkna lite på frisyrer också. Hur hållbara (miljömässigt, ekonomiskt och socialt) är egentligen olika frisyrer? Och hur hållbar är din frisyr?

Ovanstående är utgångspunkten i den studentkampanj vi nyligen rullat ut för Sweco. Kampanjen syns främst på ett antal arbetsmarknadsdagar över hela landet, där vi hjälpt Sweco utforma sin monter. I montern kan man, förutom att prata om Sweco och hållbarhet i allmänhet, även testa sin egen frisyr och få en klippning.

Så, hur hållbar är din frisyr? Testa här!  


The engineers at Sweco are very enthusiastic about sustainability. It is a central aspect of everything they do, which means that quite a lot of calculations regarding sustainability are made every day. When the engineers had started calculating on roads, buildings, industries and entire cities from a sustainability perspective, they couldn’t stop themselves from doing a bit of calculation on hairstyles as well. How sustainable (environmentally, economically and socially) are different haircuts? And how sustainable is your haircut?

That was the starting point in the student campaign we recently rolled out for Sweco. The campaign can be seen at a number of labour market days all across the country, where we helped Sweco design their stand. In the stand the students can, besides talking about Sweco and sustainability in general, also test ones own hairstyle and get a new haircut.

So, how sustainable is your haircut? Test it here!

 

Hur hållbar är din frisyr?

Kokbok utan kok

KokbokomslagVi har tidigare skrivit om att vi håller på att ta fram en kokbok utan kok för Swecos räkning. Nu är boken producerad och finns att beställa. Kokboken innehåller 17 recept som tillagats så energisnålt som möjligt. Orden spis eller ugn finns överhuvudtaget inte nämnda i boken. Däremot så tipsar Lotta Lundgren, som tagit fram recepten, om att man exempelvis kan använda diskmaskinen (när den ändå är igång) till att koka ägg.

Syftet med kokboken är att skapa uppmärksamhet för Swecos arrangemang Stora energipriset, vilket är en tävling som premierar energisparande idéer. Prisutdelning sker den 17:e november på Moderna Museet i Stockholm.

Intresserad av att laga energisnål mat hemma? Var med i Swecos tävling så har du chansen att vinna ett eget ex av ”Kokbok utan kok”.

Launch of the v.Speed

A worldwide campaign for Puma Football and the v.Speed boot before 2006 FIFA World Cup. 

Beckers

Stora Energipriset

Bild 12
Vår första kampanj för Sweco är för Stora Energipriset. Stora Energipriset är en tävling som premierar företag som genomfört energibesparande åtgärder under året. Ett pris som Sweco delat ut sedan 1984. Uppgiften vara att öka kännedomen om priset och få fler personer att antingen ansöka eller nominera någon man känner.

Vår lösning var helt enkelt att visa på olika exempel på energibesparande åtgärder för att skapa nyfikenhet och intresse. Vi gjorde helt enkelt en kokbok utan kok, för att visa att man med små medel och lite kreativt ingenjörskap kan minimera sin energiförbrukning. Den här kampanjen genomfördes pararellt med arbetet med kommunikationsplattformen och reklamkoncepet, och har därför inte riktigt samma anslag som de kampanjer som kommer.

Redan nu har Sweco fått mängder med ansökningar och förslag på energibesparande recept samt en massa PR. Kokboken kommer ut efter sommaren.

Quattro Stagioni

Tävling_Åkestam_Holst
Nya tider, nya lösningar. Quattro Stagioni är inte bara en god pizza eller ett vackert verk av Vivaldi, det är även vårt nya annonsformat gjort för lågkonjunkturer. En annons, fyra avsändare.

In new times you need new solutions. Quattro Stagioni it's not just a great pizza or a famous symphony by Vivaldi, it's also a new ad format we created for recessions. One ad, shared by four brands.

Senaste SBAB-nytt från Gamla stans cykelaffär


Gamla stans cykelaffär
2008 var de digitala spridningseffekternas år. Nu när det blivit 2009 verkar det som om vi åter har kommit in i de analoga spridningseffekternas tidevarv. Här ovan är en utklippt tidningsannons som fått en hedersplats i ett skyltfönster. Inte illa! Men det saknas något, vart tog kampanjens brödtext och självaste loggan vägen?

Och här är senaste kampanjen för Hemtex

Enligt handels utredningsinstitut skulle årets julklapp bli en upplevelse. Perfekt tajming tyckte vi, då de senaste avsnitten av enkla förändringar och hela Hemtex julkampanj handlar om just detta. Kampanjen kretsar kring en digital klapparat där vi ger tips på hur man kan ge bort julklappar från Hemtex som en upplevelse. Bild 2

Avsnitt 4:a

Lite sent omsider. Här vårt 4:e avsnitt av Enkla förändringar för Hemtex. De senaste kampanjerna har gått lysande. Kampanjvarorna från avsnitt 3 och 4:a har sålt slut. Roligt tycker vi.

SBAB - Årets sparkonto!

I senaste numret av Privata Affärer får SBAB utmärkelsen "Årets sparkonto". Det är vi väldigt glada över och för att kampanjen gått så bra. För att citera Fredrik Begström, affärsområdeschef Konsument på SBAB; "Bara under den senaste månaden har det varit en enorm tillströmning, under den jobbigaste delen av finanskrisen. Då öppnades ett antal hundra konton per dag". Detta visar på hur bra det kan bli när man samtidigt lyckas pricka in både en bra kampanj och en bra tajming.

Så här lyder Privata Affärers motivering:

"Enkelhet kännetecknar tyvärr inte de flesta bankers sparkonton. Men denna utmanare har på ett förtjänstfullt sätt gett oss ett nytt sparkonto utan krångliga villkor och olika trappsteg samt en av marknadens bästa räntor".

SBAB_åretsSparkonto_artikel[1]

Kan det vara kärlek?

Det här med kärlek är inte helt lätt att förstå sig på alla gånger. Hur känns det egentligen när man är kär? Bränner det i bröstet? Svider det i halsen? Vår nya kampanj för Losec mups försöker reda ut begreppen.

Film



Radio
Radio 45s, "Grabbarna"
Radio 45s, "Marit"
Radio 45s, "Burning yearning"

Annonser
oljeplattform.png
skogshuggare.png
kapten.png

Nytt från byrån: En kampanj i tiden.

SBAB_Sparkampanj_Utomhus

Nytt avsnitt av Enkla förändringar

 

Frida Wanselius går på högvarv i det nya avsnittet av Enkla förändringar världens kortaste inredningsprogram. Vi vill samtidigt passa på att nämna att det förra avsnittet gav effekt. Men siffror i all ära, ett av de mest tydliga exemplen finns här: Liselott & Inge.

Tre nomineringar i 100-wattaren

Bild_2
ATG blev nomerarade i kategorin konsumentreklam,för årets kampanj "levande spel". Vi lyckades öka reklamerinran med ca 30% och försäljningen med ca 25%.

Bild_4

SBAB blev nominerad i konsumentreklam för "Pizzakampanjen". Med en kamapanj som sträckte sig över nio veckor i flera medier lyckades SBAB bli ett tänkbart val för 24% fler människor än målgruppen tidigare och preferensen ökade med hela 39%.

Bild_1

NEC blev nominerade i kategorin producentreklam. Kampanjen "Networks" bidrog till att få in ett 30-tal nya prospekts på en marknad där det maximalt finns ca 150 kunder. Under ett år ökade också NEC sin försäljning med 233%.

SBAB slår ett slag för sparandet.

När börserna rasar världen över så ökar intresset markant för ett traditionellt sparande på bankkonto. Ett konto hos SBAB har en sparräntan som är bättre än hos storbankerna och är för många därför det bästa alternativet när det gäller sparande på kort och medellång sikt.

SBABs sparkampanj går under oktober och november med ett tiotal enheter i morgonpress och utomhus, kompletterat med bannerannonsering på nätet. I sämre tider kan det vara bra att få tips på hur man på ett ganska enkelt sätt kan spara in på diverse kostnader, för att därmed också kunna öka sitt sparande hos SBAB.
Sbab_spara_h08

Sbab_spara_h082

Sbab_spara_h083

Svenska folket gillar enkla förändringar och Hemtex

Stockholm14tumme747_438_3 Vi har precis fått en rykande färsk undersökning från TV4. Där får vår nya programserie höga betyg. Drygt 75% tycker väldigt mycket om programet och nästan hälften av alla tittare har uppmärksammat avsnitten. Vidare får vi en massa positiv feedback från inredningsbloggar. Det bästa med kampanjen är att många väljer att besöka hemtex.se för att se hela avsnittet.

Vi är övertygade om att framgången beror på att vi utgått från insikten att många människor i Sverige upplever att inredning börjar bli kravfyllt. Detta beror till stor del av mängden inredningsprogram som försökt överträffa varandra genom att riva ut, kasta och bygga nytt. Att göra om hemma har helt plötsligt blivit förenat med en enorm kostnad.

Vi vill med programmen visa att man med enkla sätt kan skapa stor förändring hemma, utan att det kostar skjortan. Följ avsnitten på hemtex.se.

Hemtex, nytt avsnitt

Nästa avsnitt i serien Enkla förändringar, världens kortaste inredningsprogram gick upp i veckan på TV4 och hemtex.se. Som vanligt är det Frida Wanselius som hjälper folk i Sverige att på ett enkelt sätt få ordning hemma.

Ny kampanj för RFSU

Vi har tagit fram en kampanj för RFSU nya produktkategori, intimhygien. Kampanjen kommer synas på utomhustavlor, magasin och på webben. Dallas har hjälpt oss att producera en riktigt bra kampanjsajt


Rfsu_intim_annons3_2

Rfsu_intim_annons2_2 Rfsu_intim_annons4_4

Rfsu_intim_annons5_2 Rfsu_intim_annons1_4

Första filmen för Apollo

Att resa, vad handlar det om egentligen? Blå hav, vita stränder, kall glass och glada barn? Visst, men i grunden är det enklare än så. Det handlar om att få slappna av. Att få tid att låta tankarna komma. Att få göra det man vill. Att få vara sitt bästa jag. Det handlar helt enkelt om något så grundläggande som en känsla av frihet.

Det är den känslan vi hoppas förmedla med den första filmen vi gjort för Apollo, en av Skandinaviens största charterarrangörer som med sina 1600 lokalt ägda hotell i 28 länder har synnerligen goda möjligheter att ge sina gäster den frihet vi alla längtar efter.

Produktionsbolag: FLX
Regissör: Emil Möller
Fotograf: Crille Forsberg
Musik: Club 8

What's traveling all about, really? Blue oceans, white beaches, cold ice cream and happy kids? Sure, but deep down it's much simpler. It's about getting the chance to relax. To have the time to let your thoughts flow. To be able to do what you like. To be the best that you can be. It's about something as basic as a sense of freedom.

That's the feeling we hope to communicate with our first TVC for Apollo, one of Scandinavia's largest tour operators, who with its 1600 locally owned hotels in 28 countries are in a particularly good position to provide its guests with the freedom we all long for.

Production company: FLX
Director: Emil Möller
Photographer: Crille Forsberg
Music: Club 8

Premiär för världens kortaste inredningsprogram

Bild_1

De senaste åren har intresset för heminredning fullkomligt exploderat, men i takt med det ökade intresset har också kraven blivit enorma. Inredningsprogramen försöker överträffa varandra genom att riva, kasta och bygga nytt. För många människor har inredning blivit krafyllt och ångestladdad.

Det vill vi och Hemtex ändra på! Genom att göra världens kortaste inredningsprogram visar vi att heminredning kan vara enkelt, kravlöst och okomplicerat.

Tillsammans med Frida Wanselius hjälper Hemtex familjer runt om i landet med att enkelt förändra sina hem.

I TV visas nedklippta versioner av TV programet som återfinns i sin rätta längd (5 minuter) på hemtex.se

Vi har även tagit fram ett nytt grafiskt uttryck som återfinns i både tidningsannonser och i de 207 butikerna runt om i norden.

Ny kampanj för RFSU

En rykande färsk kampanj för RFSU:s graviditetstester syns just nu på utomhusaffischer, i utvalda magasin och på nätet.

Bild_2

Bild_4   Bild_3_2

LOKA LIKES ASIA

Två reklamfilmer för Loka Likes Asia. Tre nya smaker med inspiration från Asien.

New commercials for Loka water, from the legendary well in Bergslagen.
Loka Likes Asia. Tre new flavors inspired by Asia.

 

Bild_7

Download loka_45s_2_640x360_anamsdtillwide.mov 

Bild_8

Download loka_25s_640x360_anamsdtillwide.mov

MSN Mouse

 Big thanks to Microsoft! We have received a cute bronze mouse from the MSN Advertising Awards in Barcelona, together with a nice check for 2000 USD, for our SBAB banner . Drinks all-around on Kenneth.

Mouse_pris

Luigi och Jan-Erik kämpar vidare

Kampanjen för SBAB rullar vidare. Alla som tar bolån får inte bara en bra ränta, de får också flyttpizza hemkörd. Oavsett var du bor i Sverige levererar SBAB pizzor till dig och dina flyttkompisar. Kampanjen pågår till  den 31/8. Luigi och Jan-Erik har dessutom en bolåne-quiz som kommer att gå i radio de närmaste veckorna.

Lyssna på SBAB_Jan-Erik_35s.mp3

Lyssna på SBAB_Luigi_35s.mp3

Läs mer på sbab.se

Bra ränta och flyttpizza till alla!

Vad har SBAB gemensamt med Pizzeria Amore i Segeltorp? Just nu, en hel del
faktiskt. Precis som SBAB har med alla andra små pizzerior runt om i landet.
SBAB har som första bolåneinstitut i världen slutit avtal med hundratals små
lokala pizzerior. Och nu kommer de att få baka Capricciosa, Vesuvio och
Flygande Tefat så att det värker i händerna.
Vårens stora bolånekampanj går nämligen i den italienska (och numera även
den svenska) matkulturens tecken. Under de närmaste månaderna bjuder SBAB alla
som tecknar bolån hos dem på flyttpizza.

Kampanjen startar upp i första hand med tv-reklam, banners och utomhus. 

För mer information läs på SBAB:s hemsida.
SBAB:s hemsida

Adshel1

Adshel2

Adshel3

Hur ser egentligen havtorn ut?

Havtorn_annons_1

Havtorn_annons_2

Havtorn_annons_3_3

Havtorn_annons_4

Ny kampanj för Loka, utomhus, print och tv.   www.loka.nu

Sista dansen

Norrlands Guld är som alla vet en hel livsstil. Under vår tid med uppdraget har man, förutom att dricka öl, kunnat följa en misslyckad långfilmsinspelning, interagerat med en konstig maskin på nätet som gör fotbollsramsor, klätt sig i coola jeans och nu också lyssna på obskyr musik som passar både till för- och efterfesten. Plus förstås till själva festen. Här kan du se filmen där Ingemar, Vickan och dom andra rockar loss. Pinsamt, någon...?

   

The Singing Beertap is SOTD!

Guldmaskinen

Vår webbkampanj från i somras för Norrlands Guld med den sjungande öltappen är idag utsedd till FWA Site Of The Day.

Our campaign "The Singing Beertap" for Swedens best selling beer Norrlands Guld has been selected to receive the FWA Site Of The Day Award, today.

The FWA >>

Try the English beertap >>

Besök den Svenska öltappen >>