Sök i arkiven

Åkestam Holst m fl
Kungsgatan 5
Box 7103
103 87 Stockholm
Phone: +46 8 14 11 11
Fax: +46 8 21 68 10
Skriv ett mail / Email us
Vi jobbar här / Our people

Antal inlägg: 1732
Kommentarer: 1242
Hem

ATG - Vinnie: Episod 2 Drömmen om stan

Den första ATG-filmen om Vinnie engagerade många och väckte nyfikenhet för hur det skulle gå för honom när han flyttade hemifrån. I uppföljningen kommer Vinnie till stan för att försöka nå sin stora dröm att bli världens bästa travhäst. Men det visar sig vara svårare än han trodde. Han inser att det krävs beslutsamhet, uthållighet och en smula tur för att livet ska bli som man vill. Det gäller bara att fortsätta tro och inte ge upp drömmen.

Se den andra filmen här och om du gillar den finns det extraklipp och bonusmaterial på facebook.com/vinniethedreamer

 

ATG - VINNIE: EPISOD 2: CITY OF DREAMS

Many people saw the first film about Vinnie och were eager to see how thing turned out for him. In part two Vinnie has moved to town to become a trotting horse. It was harder than he thought. But in his darkest hour, something unexpected happened.

If you like Vinnie you can follow him at facebook.com/vinniethedreamer

 

 

 

BLI SVERIGES NYA RADIORÖST!

Just nu rullar höstkampanjen för Skellefteå Kraft med temat ”För dig som älskar energi men vill slippa tänka på el” och i början av veckan lanserades http://radioenergi.se där du läsa in en hälsning till någon som behöver lite extra energi. De bästa hälsningarna kommer sen att sändas som radioreklam i hela Sverige.  


Radioenergi_blog


Lyssna på några av hälsningarna:

Cb1b17c714bcbfa901ebc8f691339c525


C86843447bf0e21f8be35031a085ee0ba


C80519f09e2e78f1ba117f508ca9dbad2


DEN STORA FOTBOLLSKUPPEN av IKEA

Sov- och badrummet är våra två mest bortglömda rum. Om vi bara gav dem lite mer kärlek skulle fler dagar börja bättre. Vi skulle bli lite lyckligare människor och mycket bättre lagspelare.

Tillsammans med IKEA åkte vi på Åkestam Holst och KNOCK ned till Winning Ground Fotbollsfestival i Linköping för att överraska ett av cupens 49 lag. Västerviks flickor 02 trodde att de skulle sova i trånga sovsäckar på tunna liggunderlag i ett tråkigt klassrum. Det skulle de inte.

Se den stora fotbollskuppen här

Fler bilder från Linköping

1200x900_6

1200x900_7

1200x900_3

1200x900_1

1200x900_12

EN BRA DAG BÖRJAR MED EN GOD NATT.

För dig som älskar energi men vill slippa tänka på el.

Skellefteå Kraft är utmanaren från Norrland som vet att även de mest pålästa människorna i vårt land tycker att el är svårt att förstå, frustrerande att betala och på det stora hela något man inte orkar lägga speciellt mycket kraft på.

Men som kund hos Skellefteå Kraft så behöver du inte tänka på el mer än nödvändigt. Inga krångliga fakturor eller dolda avgifter, kundservice som är öppen 7 dagar i veckan och elavtal som är enkla att begripa gör att du kan lägga din energi på andra saker än el.

Kampanjen börjar snart rulla i TV och kommer att utökas med radio och digitala medier inom några veckor.








Under sommaren tjuvstartade vi höstens kampanj med att låna lite uppmärksamhet från glassbilen.



Möt den lilla hästen som ska göra ATG störst.

Vinnie är en mycket liten häst med stora drömmar. Han är hjälten i vår nya reklam för ATG under det lika nya konceptet ”Ingen dröm är för stor”. ATG satsar på att bli Nordens största spelbolag och med Vinnies hjälp vill vi intressera många fler människor än de som idag spelar på trav. Inom kort kommer också nya spel att lanseras. Här kan du se den första filmen av flera som kommer, i regi av Felix Herngren på FLX. Musik: Adam Nordén.
Besök Vinnie på vinnie.se och på Facebook.

 

Our latest work for ATG - Swedish horseracing

Vinnie is a small horse with big dreams. He’s the star in our new campaign for ATG under the equally new communication concept ”No dream is too big”. Following ATG's vision to become the leading betting company in the Nordics, we’ll use Vinnie to attract a much larger group of gamblers than the ones interested in horseracing. This commercial is  the first of many about Vinnie, directed by Felix Herngren at FLX. Music: Adam Norden. Visit Vinnie at vinnie.se or at Facebook.com.

 

 

 

 

Utomhus-vinnie

 

Helsida-vinnie

Friskis & Svettis: Lust har ingen gräns

Friskis vill locka fler människor att börja träna genom att vara en motpol till träningshetsen. Allt prat om om prestation (platt mage på åtta veckor, kom i maratonform på nolltid) får många som inte tränar att känna ett ännu större motstånd till att börja. I sin första rikstäckande kampanj "Oanade krafter" bryter man normer för hur träningsreklam brukar se ut. En rejält kurvig kvinna, en 75-åring man och en smal ung kille visar att Friskis är för alla. Hos Friskis tränar du för att må bättre i vardagen.

FRISKIS_annons3

 

FRISKIS_annons1

 

FRISKIS_annons2

IKEA SUPPER CLUB


Inget kök är lika funktionellt och enkelt att individanpassa som kökssystemet METOD från IKEA. För att demonstrera kökets insida med alla dess smarta förvaringslösningar, så förvandlade vi en lägenhet till en tillfällig Supper Club där den blinda kocken Christine Ha gästspelade i köket.



Press


Instagram


Jesper%20lagar%20mat%20med%20bindel%20tillsammans%20med%20blinda%20Christine%20Ha

Pr2

EN INSIDA FULL AV MÖJLIGHETER.


Med kökssystemet METOD skapar du insidan efter dina egna behov och vanor. Fack, avdelare och lådor ger en ordning du knappt trodde var möjlig i köket. Plötsligt vet du exakt var kapsylöppnaren finns och vitlökspressen har äntligen fått en egen plats. I den här kampanjen låter vi insidan få huvudrollen genom att visa alla de möjligheter som gömmer sig bakom kökets snygga utsida. Kampanjen syns just nu i TV, på webben och i magasin.



Annonser Ann_Göm_460x297_fix

Ann_Låda_460x297_fix

Ann_Sluta_460x297_fix

 Ann_Skräp_460x297_fix

State of the Nation - Live!

Måndagen den 28 april kl 14:22 skrevs på sitt sätt reklamhistoria när Apotek Hjärtat direktsände radioreklamen Dagens hälsa. Radiospoten skrevs minuterna innan den sändes live i studion hos MIX Megapol. Innehållet byggde på enorma mängder data som omvärldsanalystjänsten Sensefish läser av och som ingår i kampanjen Hur mår du Sverige?

Här kan du lyssna mer på Dagens hälsa, alla radiospotar är producerade av de fantastiska Flickorna Larsson:

Dagens hälsa 29 april 

Dagens hälsa 30 april 

Dagens hälsa 1 maj 

Dagens hälsa 6 maj

UTEMÖBLER FÖR ALLA.

Våren närmar sig och snart är det dags att flytta ut i det gröna. Oavsett om du har en balkong, terrass, altan eller trädgård att flytta ut i så har IKEA utemöblerna du behöver. Bord och parasoll för alla små utrymmen, mjuka dynor för sena kvällar, underhållsfria möbler för alla väder och utfällbara bord så att hela släkten får plats.  





IKEA_Outdoor1

IKEA_Outdoor3

IKEA_Outdoor2


Ikea_Badminton_30s_140331


Ikea_Jordgubbe_30s_140331_2


Ikea_VilkenDag_30s_140331


Äntligen ordning.

Nu underlättar vi livet hemma med nya smarta förvaringslösningar. Det bor en samlare i de flesta av oss, men vad ska vi göra med alla kläder, accessoarer, skor och minnen? Nya garderobsinredningen KOMPLETT tar hand om problemet med personliga förvaringslösningar anpassade till alla behov och stilar.

Wästgöta Kloster – Den heliga oststunden

Wästgöta kloster lanserar ostar i nya smaker och med nya förpackningar. I filmen återvänder vi till munkarnas klostervärld. Efter en lång dag och många måsten väntar ljuset i tillvaron. Som en skänk från ovan infaller dagens viktigaste stund. Så god att den är helig.

 

Apotek Hjärtat - Blowing in the wind

Reklam som folk talar om är något vi eftersträvar på Åkestam Holst och när det sker med helt organisk tillväxt och spridning utan en krona i media blir vi själva imponerande. Den dokumentation vi gjorde för Apotek Hjärtat har nu nått ut till 150 länder och har över 2,2 miljoner unika visningar. Nyhetskanaler som CNN, CBS och TIME är bara några av alla som hängt på. Att filmen har lagt sig högst upp bland de mest lästa artiklarna på Mashable är intressant. Många kommentarer berör och berömmer tekniken bakom installationen som utfördes av våra kompisar på STOPP/FAMILY. Till alla er kommer här ytterliggare en liten bakom-film:

A brief study in apolosophy:

"Apotek Hjärtat tror på att vårt yttre är lika viktigt som vårt inre. Vår syn på välmående grundar sig i att vi ser våra kunder och deras behov, vi dömer aldrig utan istället underlättar och uppmuntrar vi sätt som kan öka det. Vi förstår att även om de produkter som ingår i Apolosophy handlar mycket om skönhet och frid är det en viktig del för att våra kunder ska må bra. Därför har vi förpackat all vår omsorg i Apolosophy, för att både kropp och själ ska kunna må lite bättre". 

Kampanjen för Apolosophy och Apotek Hjärtat fotograferades av Elisabeth Frang/Söderberg Agentur

Bilder_kvadrat

 

En kampanj som är som människor är som mest.

I början av varje år matas vi med reklam för hälsosamma produkter, bantningsmetoder och gymkort. Pressbyrån går i sin senaste kampanj en annan väg och för att lyfta fram sina hälsosamma mellanmål och leker med nyårslöftet som företeelse. Alla har vi någon gång avgett ett nyårslöfte och vet också hur det brukar fortlöpa. Först går man ”all in” med ord som alltid och aldrig. Sedan börjar man tumma lite här och där och vips är man tillbaka i gamla vanor, men med en erfarenhet rikare. Och kanske lite lite klokare. Detta tog vi fasta på i den senaste kampanjen för Pressbyrån i morgonpress, radio och butik. 

1

2

3

Pluggannons

4

5_2

 

 

Radio

Pressbyrån_1_30s

Pressbyrån_2_30s

Pressbyrån_3_30s

Pressbyrån_4_30s

Pressbyrån_5_30s


 

 

Pauses visitkort blir plånboksvänliga högtalare

Skräddarsytt ljud för alla plånböcker. Det är utgångspunkten vår senaste uppfinning ”Pause Speaker Cards”: Visitkort som extraknäckar som akustiska mobilhögtalare du alltid kan ha i plånboken.

Filosofin är densamma som göra mobilkamerorna till världens bästa kameror: De bästa prylarna är de du faktiskt har med dig. Pause Speaker Cards behöver aldrig laddas eller packas ner, du har det helt enkelt alltid i plånboken för spontana musikstunder med lite extra kräm. 

Visitkorten gjorde sin premiär i ett DR som gick iväg till hundratals av Pause Ljud & Bilds vänner. 

Our latest invention: Pause Speaker Cards. Business cards turned into tiny speakers that fits every wallet. 

Pause_speakercard_2 Pause_speakercard_1
131217_Paus0013_Final_x1

Låt instagrammande locals vara din guide

Swedavia vill göra vänttiden vid gaterna mer inspirerande för resenärer på Arlanda. Så vi satte tänderna i det och tillsammans tog vi fram ett sätt att komma fram, redan innan du stigit på planet. 

The Local's Guide samlar ihop och visar vad som instagrammas just nu på tio av de mest populära destinationerna, till exempel New York, London och Köpenhamn. Det som faktiskt händer i staden, ställena folk delar med sig av just nu. Matbilder från restauranger, selfies på barer, häng i parker, allt blir oväntade tips till turister direkt från källan.

Guiden visas dels på stora skärmar vid gaterna där du kan välja destination, men finns också i mobilen. Där kan spara dina favoriter offline, så att du har både karta och adresser i mobilen utan roaming. The Local's Guide finns både som mobilhemsida och i Swedavias app. Allting är producerat av det härliga gänget på The Brewery. 

Kolla in hemsidan här: www.thelocalsguide.se

In english:

Swedavia Swedish Airports wanted to make the time you spend at the gates more inspiring. Together, we created a way to arrive at your destination before boarding your plane. Using the stuff locals are sharing, we created The Local's Guide. 

Food pictures from restaurants and selfies from a night out might not be the most interesting stuff in your Instagram feed. But for tourist, they can be the best thing ever. The Local’s Guide lets you explore the Instagram feeds of whole cities in real time, and save the places you find interesting as an offline guide. A live view of what's actually going on. 

The guide is available as a mobile site, in the Swedavia app and as interactive installations at the gates of Stockholm Arlanda Airport. Check it out here: www.thelocalsguide.se

 

  320441_1688

320443_1280

 

Julhälsa till alla önskar Apotek Hjärtat

Julkampanj_Skyltbilder_1-24_utan nummer_1

Det blir jul först när vi delar den med en annan människa. Apotek Hjärtat vill tillsammans med svenska folket ge tips och råd som får Sverige att må bra även under årets mest stressade högtid, genom att utföra 24 snällheter. Fram till julafton kan du också bidra med att sprida julhälsa och samtidigt vara med och vinna ett norrsken. Läs mer om tävlingen och uppdragen här!

 

Folksam går på djupet.

Vår vana trogen använder vi oss inte av traditionella försäkringsargument i vår reklam för Folksam. Istället tar vi fasta på de känslor som människor har för det som de försäkrar. Som en uppföljare till de fallskärmshoppande katterna kommer här en film om Folksams samlingsrabatt. Och vad bättre illustrerar det än hundar, akvarium och båtar i en salig blandning. För regin står även denna gång Markus Johnson på Film de Liberté.

 

JULEN BÖRJAR PÅ IKEA

November är här och det betyder att julen har gjort entré på alla IKEA varuhus. På IKEA finns allt du behöver inför julen, till och med världens mest upptagna man har förstått att det är IKEA man besöker för att komma igång med julförberedelserna.

God jul!

El per kvadratmeter

Det finns över 5000 olika avtalsformer på elmarknaden och som kund är det inte alltid så lätt att veta vad man ska välja. Därför har Skellefteå Kraft bestämt sig för att endast erbjuda tre olika avtalsformer: fast pris, rörligt pris och det helt unika kvadratmeterpriset för dig som bor i lägenhet. Inga kilowattimmar eller överraskande elräkningar, det enda du behöver veta är hur stort du bor. Samtidigt som eljättarna fortsätter att förvirra människor med mängder av olika avtalsformer försöker Skellefteå Kraft göra det enklare för människor. 

Kampanjen syns i Stockholms tunnelbana och hörs i radio.

Skel_Tunnelbana


Skellefteå Kraft – Inte en eljätte

I alla år har kunderna försökt förstå elbolagens alla olika abonnemang, motsägelsefulla argument och komplexa termer. Skellefteå Kraft vill istället att el ska vara enkelt, tydligt och ärligt – precis som en äkta norrlänning. Endast tre abonnemangsformer och öppet varje dag i veckan är två exempel på hur Skellefteå Kraft möter sina kunder. Inget tillsvidarepris och inga bonusar är ytterligare bevis på hur Skellefteå Kraft sticker ut från mängden av elbolag. 

Lanseringskampanjen rullar just nu i radio och tv. I de dokumentära reklamfilmerna möter vi två av Sveriges mest intelligenta personer, Jenny och Karl, som båda är medlemmar i Mensa. De har koll på det mesta, men inte sitt elval.



För första gången någonsin kan du se effekten av direktmarknadsföring i realtid

Idag lanserar Posten sin nya kampanj DM-Effekten som visar upp Postens tjänster inom direktmarknadsföring. Med hjälp av tre förväntansfulla företagare kommer Posten att för första gången någonsin helt öppet visa effekten av DM i realtid.

- Vi vill visa vilken effekt man kan få när man riktar erbjudanden direkt till mottagarna, samtidigt som man ser till att ta hem affären på nätet säger Stefan Lundström, chef produktområde Reklam, Posten.

Först ut är Middagsfrid med grundaren Kicki Theander. De vill berätta hur smidigt det är när man får matkassen direkt till dörren och skickar därför ut ett DR där mottagarna bara behöver krydda utskicket för att ta del av erbjudandet.

- Många människor stressar på och från jobbet för att ställa god och nyttig mat på matbordet. Vi ville visa hur smidig vardagen är när matkassen kommer hem till dörren och att allt man behöver ha hemma är lite basvaror som salt och peppar säger Kicki Theander, grundare av Middagsfrid.

Middagsfrid_dm_press_1

Middagsfrid_dm_press_2

På DM-Effektens hemsida kan man följa ett par olika effekter som bland annat försäljning och antal sökningar på sökord, men även hur utskicket är uppbyggt och korta filmer som presenterar företagarna. De två andra företagarna som är med i kampanjen är Fredrik Hjelmquist från ljudbutiken Pause Ljud & Bild och Johan Ekfeldt från kafferosteriet JN AT WORK. Följ effekten för Middagsfrid på www.posten.se/dmeffekten.

  

Premiär för kök med gränslösa möjligheter.

Livet i köket har förändrats. Det har IKEAs kök också. Med det nya kökssystemet METOD är det bara fantasin som sätter gränsen för hur personligt drömköket kan bli. Premiärfilmerna för METOD har vi producerat i samarbete med Flodellfilm och regissör Tomas Jonsgården.

 

New kitchens with endless possibilities.

In our latest TVC for IKEA we get to know the new METOD kitchen. The simple building block concept makes all kind of function and expression possible. The possibilities to build a kitchen that reflects your personality has never been greater. The TVC is produced by Flodellfilm and directed by Tomas Jonsgården.

 

Gör resan till semester

I veckan lanserade Apotek Hjärtat sin nya tjänst Resehjälpen, en tjänst som hjälper dig att förbereda dig inför din resa. Allt du behöver göra är att skriva in vart du ska och sedan hjälper Resehjälpen dig att bland annat packa rätt saker i necessären, se vilka vacciner du kan behöva och mycket annat som gör resan och semestern lite skönare. Använd http://resehjalpen.apotekhjartat.se nästa gång du ska ut och resa, så kan du koppla av redan innan du sitter på planet.

Resehjälpen

Berättelser från Hjärtat

APOTEKHJARTAT_STILL.0004

Den internationellt prisbelönta och kontroversielle dokumentärfilmaren Erik Gandini har tagit fram en serie filmer för Apotek Hjärtat. Utan manus och skådespeleri låter han personalen komma fram i korta porträtt och personliga berättelser som tydligt visar att det inte bara finns ett apotek med hjärta utan 270 stycken.

 

 

 

 

 

 

 

 

Elitloppet - Sveriges största travevent

Elitloppshelgen är världens största travfest och en av de riktigt stora årliga sporthändelserna i Sverige. 50.000 travfantaster följer tävlingarna på  Solvalla.TV4 direktsänder 14 timmar. 17 länder runtom i världen är med och spelar.
    Reklamen fokuserar på Elitloppsmagin. Uppladdningen, förväntningarna – och den slutgiltiga urladdningen.

 

ATG_Elitloppet_uppslag

Hitta hem med Pause nya bostadstjänst

Nu tar Pause Ljud & Bild sin passion för riktigt bra ljud ett steg längre och hjälper dig att hitta ett hem som passar dig rent ljudmässigt. Stockholm House Equalizer är världens första bostadssajt som är baserad på boendets ljudförutsättningar.

Stockholm House Equalizer är utvecklad tillsammans med produktionsbolaget Provide It och fungerar som en söktjänst, som samlar bostäder och information från majoriteten av mäklarfirmorna i Stockholm. Varje bostad värderar sedan utifrån framtagna variabler som har tagits fram i samarbete med byggnads, akustik- och ljudexperter, samtidigt som du får förslag på ljudsystem som passar ditt nya boende.

Hitta hem på www.sthlmhouseequalizer.sePause_sthlm_house_equalizer_small

Apotek Hjärtat tar skönhet på allvar

Människor är viktiga inifrån och hela vägen ut, det är en självklar tanke för ett apotek med hjärta, och makeup är en av många vägar till välbefinnande. Därför lanserar Apotek Hjärtat Apolosophy. Serien innehåller allt från hudvårdsprodukter, solskydd, fotvård och som här: makeup.

13-1535-169_darken kopia

Foto: Elisabeth Frang/Söderberg Agentur

Ketchuplogik

Vår senaste annons för Felix Tomatketchup.

FELIX_DN_251x372_low

Ny säng. Nya möjligheter.

Livet förändras hela tiden, men hur ofta byter du säng? I byråns senaste IKEA-film får vi följa med på en resa genom livets skeenden, inklusive sängbyten. Och uppleva hur livets cirklar sluts. Med en ny säng kommer nya möjligheter. Eller är det tvärtom?

Filmen är producerad i samarbete med Social Club och har regisserats av Jesper Ercistam.

Beds for life.

Life keeps changing, but how often does your bed change with it? In our latest IKEA film we are taken on a journey through life’s events, including bed changes. And get to experience the circle of life. Because with a new bed comes new opportunities. Or is it the other way around?

The film was produced in collaboration with Social Club and was directed by Jesper Ercistam.

 

Fria med en dubbelsäng?

 

Visst, en bra säng kan kanske hålla hela livet, men så ser ju inte riktigt verkligheten ut. Sängen är tätt sammankopplad till nya skeenden i livet och något som oftast byts ut när vi gör större förändringar.

För att avdramatisera sängköpet och visa att var säng har sin tid vill därför IKEA inspirera till att hitta en säng som är perfekt just nu. Som en del i kampanjen finns sajten www.sägdetmedensäng.se som tagits fram i samarbete med B-Reel. Här har alla möjligheten att skapa broderade sängar som man skulle vilja ge till vänner och bekanta som är på väg in i nya skeenden i livet.

Under åtta veckor väljs en säng varje vecka som blir tillverkad och överlämnad till mottagaren som en överraskning. Några överlämningar blir även kortfilmer signerade av den superduktiga och prisbelönta regissören Agnes-Lo Åkerlind. De två första veckorna var hemsidan bara öppen för IKEA FAMILY medlemmar. Resten av Sverige har nu chansen fram till 31 maj 2013. Med en ny säng kommer nya möjligheter. Så vad vill du säga?

Slopedia, alla skidbackar i världen

Vår kund Audi är huvudsponsor av den alpina skidvärldscupen, Audi FIS Ski World Cup. Tillsammans har vi utvecklat det intitiativet Slopedia, en sajt med en stor vision. Att vara ett verktyg för att uppleva varenda skidbacke i hela världen, filmad från åkarens perspektiv. Siten har legat och bubblat på nätet sen i december men nu startar även tävlingar! 

Se vårt korta trailer och besök sidan här nedanför. Och en sak till, den som claimar flest backar under säsongen vinner galet fina priser, till exempel låna en A3 Sportback quattro ett halvår eller ett par hemliga Headskidor signerade av Jon Olsson. Vi ses där inne/ute/uppe! 

www.slopedia.se

Premiär!

Så är det dags; byråns första jobb för IKEA är äntligen ute! Det har varit en intensiv tid sedan vi fick förtroendet att bli IKEAS reklambyrå för den svenska marknaden i somras och vi ska förhoppningsvis göra en lång resa tillsammans. Den börjar här.

Länge har de inte fått det erkännande de förtjänar; kuddar, täcken och påslakan, gardiner och filtar. De mjuka textiler som enkelt ger gamla rum nytt liv och sätter färg på vardagen. Som gör att ditt hem ser ut som just det. Ditt hem. Mjuka möjligheter kallar vi det.

Möjligheter som inte bara ändrar hemmets utseende, utan också öppnar upp för hur du använder det. Var du sover till exempel. Med IKEAs olika mjuka textiler kan alla rum bli ett sovrum. Du kan krypa ihop med huvudet på kudden och täcket runt dig, precis där du behöver. I soffan, badkaret, köket eller hängmattan. Fråga bara en småbarnsförälder, coachsurfare eller de med en snarkande kille. Hemmets mjuka möjligheter har de koll på, för det är inte alltid i sängen den bästa sömnen finns… 

Filmen är producerad i samarbete med Social Club, Regissör: Jesper Ercistam, Producent: Magnus Theorin, Post: Stopp.

Hur spännande är spännande?

De sista millisekunderna avgör allt. Så fungerar V75 och det är det som fängslar över en miljon spelare varje lördag. I år kommer all kommunikation från ATG att handla om spänning. Och vi lockar människor att bli en del av den. Våra filmer utspelar sig i Sverige med kuskar, hästar, tränare, miljöer och spelare direkt ur vår verklighet. I utomhusmedia och annonser går vi innanför skinnet på spelaren och hennes känslor. Det är de sista ögonblicken före mål. Hur är det att vara där? Hur känns det att veta att spelkvittot för 100 kronor kan bli värt 10-20 miljoner? Regi Sebastian Reed/Camp David, DOP Mattias Ruud. Fotograf Alexander Crispin/Agent Bauer.

Our latest work for ATG – Swedish horse betting.

The final milliseconds decide everything. That’s how the betting game V75 works and that is why some plus one million gamblers chose it every Saturday. This year our marketing with ATG will be all about the thrill that real horses, trainers, drivers and gamblers create together in the pursuit for victory and possible wins of millions of Euros. Director Sebastian Reed/Camp David, DOP Mattias Ruud. Still photos by Alexander Crispin/Agent Bauer. 

 

Narrative: I love you for all the moments we’ve shared/You always surprise me/With you, I feel smart sometimes and worthless and angry sometimes/With you, I rejoice. But you always stay cool/You’re a fighter/Rugged and raw/I’ve made up my mind/This is what it’s going to be. Now go!/When the moment comes/The split second fast /Millimetre short/That determines everything/Then I am there/Always there.

ATG_Kvall_Abribus ATG_Kvall_Buss_Abribus Skärmavbild 2013-01-28 kl. 17.48.02 Skärmavbild 2013-01-28 kl. 17.50.22




Pause VD tar med sin stora passion i graven


 
Ingenting är omöjligt när det kommer till skräddarsydda ljudsystem enligt Fredrik Hjelmquist som när tiden är kommen ska jordfästas i ett skräddarsytt ljudsystem och njuta av hi-fi i världsklass i livet efter detta. Det skräddarsydda ljudsystemet ”CataCombo” kommer i tre delar: en CataCoffin (2.1 högtalarsystem), en CataTomb (musikserver/förstärkare) samt applikationen CataPlay som gör det möjligt för kunder, vänner och familj att ägna Fredrik en tanke genom att spela en låt när Fredrik kilat vidare till andra sidan. CataCombo Sound System säljs från 199,000:- och demonstreras just nu i Pause butik på Norrlandsgatan 14, i Stockholm. På produktsidan catacombosoundsystem.com kan du läsa mer om systemet och lägga till en låt i Fredriks playlist ”Pause 4-ever”.

Morgonrock för 15 000 kr? Som hittat.

Vi säger välkomna till Grand Hotel. Ny kund på byrån och ett samarbete som inleds med en julklappskampanj i dagspress. Att morgonrocken är prisvärd råder ingen tvekan om. För det ingår nämligen en natt i en lyxig svit, skönt spa, champagne, världens härligaste frukost och mycket mer. För den som vill lyxa till det i mer sansad stil säljer Grand Hotel presentkort från 280 kr.

Och erkänn, visst skulle det kännas lovande att nu hitta ett litet, platt kuvert i julstrumpan?


Grand1

Grand2

Grand3

Ett hett bevis - Lussekatter med ingräddad tidsstämpel

En lussekatt är godast när den är rykande färsk. Därför lanserar nu Pressbyrån ett färskhetsbevis, en tidsstämpel som gräddas in direkt på lussekatten genom att förändra något som har sett likadant ut i mannaminne: bakplåtarna.

Recept mot julstress

120984-Apotek-julbild

Årets julkampanj för Apotek Hjärtat går under temat "Pausa julstressen". Det är bland annat en tävling i att nästan göra ingenting samtidigt som du kan vinna en julstädning. För den som behöver hjälp och redskap att slappna av rekommenderar vi att knåda vår digitala stressboll en liten stund. Jul med ro önskar Apotek Hjärtat!

Tävlingen hittar du här:

Världens största memoryspel ska göra Posten top-of-mind i jul


 
På måndag den 3:e december kl. 15.00 börjar Postens stora Julklappsmemory där hela svenska folket har chansen att mötas i ett megastort parti memory. Kortlek och köksbord har ersatts av 400 julklappar och en 240 kvadratmeter stor lagerlokal. Livespelet direktsänds på julklappsmemory.se och pågår så länge det finns paket kvar. Hittar du två paket med exempelvis en smartphone, vinner du båda. Däremot kan inte julklapparna skickas till samma mottagare (vem vill ha två likadana klappar?). Vilken tur att det är lika roligt att ge som att få.

Reklam som folk pratar om.


Byråns senaste film för Folksam är (tillsammans med Zlatans mirakelmål) veckan virala fenomen världen över. Toppat med inslag på CNN (bl a intervju med Folksams Lena Strand) och Huffington Post. Väldigt, väldigt kul för alla inblandade! Sedan vi inledde samarbetet med Folksam för tre år sedan har vi fått förtroende att på djupet vara med och identifiera vilka associationer och drivkrafter som verkligen påverkar attityd och försäljning. Sånt leder till reklam som både fungerar och gillas. Har du inte sett filmen? Kolla här.

Vår senaste kampanj för Folksam flyger. Bokstavligen.

Som vanligt använder Folksam inte traditionella försäkringsargument i sin reklam, utan tar istället fasta på de känslor som människor har för det som de försäkrar. De här filmerna hyllar två av Folksams fyra miljoner kunder: Eva och hennes kärlek till sin katt samt Daniel och hans radiostyrda helikopter. Filmerna är producerade tillsammans med Film de Liberté.


Ibland är det inte svårare än så här. Hittar du dj:n så går du hem med högtalaren.

Hunt_blogg

För att fira världspremiären av Audio Pro Allroom Air One, en väldigt trådlös högtalare bjuder Pause Ljud & Bild in till fest där den som först hittar dj:n i butiken får gå hem med högtalaren. 

Om du känner dig manad är det bara att bege dig till Norrlandsgatan 14 torsdagen den 11 oktober kl 18.00. Mer info hittar du här

Lycka till!

Alla kan vinna på hästar. Det är vetenskapligt bevisat.

En sak är säker: du kan vinna pengar på trav, mycket pengar. 

Ändå kanske du är tveksam till att spela på hästar för att du tycker det verkar knepigt. Du är i sådana fall inte ensam. Hur håller man reda på alla namn? Vilka är i form just nu? Hur fyller man i en travkupong? Man skulle kunna tro att det bara är experter som har en chans att vinna.   

Men Harry Boy som funnits sedan 1993 har hjälpt mängder med människor att vinna på hästar, trots att de i många fall inte har kunnat något om trav.

Kampanjen som går upp denna vecka vill påminna om att Harry Boy är ett enkelt och kravlöst sätt att spela på hästar. Och även om du kan mycket om trav är det värt att komplettera med en Harry Boy. Då får du in den där lite oberäkneliga kryddan som gör spelet ännu roligare.

Kampanjen kommer att innehålla TV, Print och radio. Det sistnämnda producerat av Flickorna Larsson

Anybody can bet and win on horses. It’s proven by science. 

Gambling on horses is believed to be difficult by many swedes and something best left to the pros. But it doesn’t have to be at all. With the help of Harry Boy – an automated betting service – anyone can strike gold. In this campaign Swedish Horsebetting company ATG wants to remind the gamblers that buying a Harry Boy is a simple way to bet on horses, with a chance to win millions of Euros. 

 

ATG_Dinosaurier_30s

ATG_Liv_på_Mars_30s

ATG_Lucy_30s

ATG_Higgs_30s

Travets bästa tid är nu.

Ingen gång på året är väl travet lika publikt och inbjudande som på sommaren. Sporten och spelet blir till en ännu större folkfest när V75 sprids ut i landet för sju spännande event på sommarturnén med början i Färjestad 30 juni och avslut i Rättvik den 4:e augusti.

ATG_Imp_251x372_120706


 

För tidningar, av tidningar, med tidningar.

Sommarlasningforalla

Slaget om ära, berömmelse och 140 miljoner kronor.

I helgen kokar Solvalla. Två V75-omgångar och årets största lopp – Elitloppet – ska avgöras inför 50.000 åskådare och miljoner TV-tittare. Även bloggläsare uppmuntras starkt till att vara med och spela. Känslan att följa dramat med en Harry Boy i handen är mäktig dessa dagar. Det ligger trots allt 140 miljoner i potten. Låt slaget börja.

En sommarhälsning att dofta lite extra på.

SMS, MMS, hela svallande webben. Visst är det snabbt och praktiskt. Men en hälsning som susar vägarna fram, bärs av händer fram till mottagaren och läses med ett leende är något speciellt. Det är en paus i tillvaron som får människor att vilja lyssna. I år får vykortet en extra dimension. Postens nya Prylkort har plats för alla juni, juli och augustis små fysiska detaljer. Så att någon långt bort från din brygga, strand eller hängmatta ska känna hur just din sommar doftar och känns.     SOMMAR_AFFISCH

SOMMAR_KORT

Prylkorten finns gratis hos Sveriges postombud. 

 

Alla som längtar efter solen sträcker upp en fot

OK_low_1010-0512_toppsk_maj_420x297

På Apotek Hjärtat står personalen redo att bistå kunderna i konsten att få vackra fötter till sommaren och sandalsäsongen. Den nya kampanjen är elegant fotograferad av skickliga duon Bohman+Sjöstrand. 

Sportbladet hyllar de kunniga/Sportbladet celebrates the knowers.

Inför Hockey VM och EM i fotboll släpper Sportbladet en ny kampanj. Det är också vår första för Sportbladet sedan samarbetet med Aftonbladet inleddes. 

I film, annonsering och radio hyllas den typiska läsaren, en person som vet mer än de flesta om sport. Hur extremt mycket en del kan märkte vi först när vi började intervjua dem. En kille kunde rabbla alla fotbollsspelares favoritmat till exempel.

I reklamen möter vi stjärnorna bakom stjärnorna. Hjältarna som alla riktiga fans vet är minst lika intressanta som målgörarna. Tre Kronors förbundskapten Par Mårts och materialförvaltare Anders “Pudding” Weiderstål dyker upp i både TV-reklam och radio. I kampanjens andra fas är fotbollslandslagets kock Mats Broström och spelaren Tobias Hysén i fokus.

Filmerna har regisserats av Christoffer von Reis/Camp David

................................................................................................................................

As the Hockey World Championship and UEFA Euro 2012 starts, the leading daily sport paper Sportbladet launches a new campaign. This is also our first work for Sportbladet since we started our collaboration with Aftonbladet. The campaign celebrates the typical reader who knows more than the most about sports.

In TVC and radio ads we get to know some of the stars behind the stars. The heroes that all fans knows are as interesting as the super popular strikers – such as Swedish Hockey coach Pär Mårts, material keeper Anders “Pudding” Weiderstål and the chef of Swedens National Soccer team Mats Broström.

 

Reklamfilm / TV ads

 

Annonser / Print ads

AFTO_0011_Damer pa kafe_526x372

AFTO_0011_Antikhandlarn_526x372

AFTO_0011_Fiskare_526x372

AFTO_0011_Frisoren_526x372

AFTO_0011_Lusthus_526x372

AFTO_0011_T-banevakt_526x372

Bagaren_526x372

Barnvagnspappor_526x372

Dansbanan_526x372

Fotbollsplanen_526x372

Korvtanten_526x372

Paret på bänken_526x372

Pokal-tjejen_526x372

Svampplockare_526x372

Radioreklam / Radio spots

Sportbladet - Telefonnumret

Sportbladet - Trubaduren

Sportbladet - Hejarramsa

Sportbladet - Tåget